خریداران بازار ارز را ترک کرده اند؟ سوت و کوری عجیب صرافی‌ها
کد خبر: 18615

خریداران بازار ارز را ترک کرده اند؟ سوت و کوری عجیب صرافی‌ها

قهر خریداران با بازار ارز، عضو شورای‌عالی کانون صرافان با بیان اینکه تقاضا برای خرید ارز در بازار نیست و افزایش قیمت‌ها کاذب است، گفت: خریدار ارز مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، بازار ارز طی دو هفته گذشته ملتهب و با افزایش قیمت همراه بود البته کارشناسان و فعالان بازار افزایش نرخ ارز تنها به دلیل هیجانات و بازارسازی‌های برخی دلالان عنوان می‌کردند.

با وجود رشد نرخ ارز تقاضا نیز افزایش یافت و صف‌های خرید مقابل صرافی‌های مجاز شکل گرفت؛ البته این وضعیت، دوام نداشت و با ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار، شرایط آرام شد و سیر صعودی نرخ ارز متوقف شد.

اقدامات بانک مرکزی در جهت کنترل بازار ارز نتیجه‌بخش بوده و موجب کاهش نرخ دلار شده و این ارز در بازار توافقی در کانال ۳۲ هزار تومان معامله می‌شود. نرخ دلار در بازار آزاد (غیررسمی) هم از کانال ۳۶ هزار تومان به کانال ۳۵ هزار تومان عقبگرد داشت و امروز به نیمه پایین این کانال نزول کرده است.

کامران سلطان‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایران درباره وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: قیمت دلار در صرافی‌های بانکی کاهشی است و خریدار هم مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد.وی افزود: هفته گذشته روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برای خرید آنلاین ارز ثبت‌نام می‌کردند؛ اما هم اکنون ۵ تا ۱۰ نفر متقاضی در سامانه ثبت نام می‌کنند.

این فعال بازار ارز گفت: نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته، اما قیمت کاذب و روانی است زیرا تقاضایی برای خرید ارز در بازار نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید