هزینه معیشت شرافتمندانه یک خانواده ۳ نفره کارگری در بهمن ماه امسال چقدر است؟
کد خبر: 20099

هزینه معیشت شرافتمندانه یک خانواده ۳ نفره کارگری در بهمن ماه امسال چقدر است؟

هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار 3.3نفره کارگری در بهمن‌ماه (زمان تعیین هزینه معیشت) از 13.9میلیون تومان در بهمن سال قبل به مرز 21میلیون تومان در بهمن سال‌جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش خودکارنیوز، روزنامه همشهری در گزارشی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را برآورده کرده و نوشته برای حفظ وضعیت موجود دستمزد سال آینده باید ۵۱ درصد افزایش پیدا کند.  این روزنامه همچنین نوشت هزینه معیشت شرافتمندانه یک خانواده ۳ نفره کارگری در بهمن ماه امسال ۲۱ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش همشهری، برآوردها حاکی از این است که با فرض تجربه تورم 2درصدی در ماه‌های دی و بهمن امسال، سهم خوراک در سبد معیشت کارگران از 3میلیون و 555هزار تومان در بهمن سال قبل به 5میلیون و 363هزار تومان در بهمن امسال خواهد رسید. در این شرایط با توجه به سهم 25.55درصدی خوراک در سبد هزینه کارگران، هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار 3.3نفره کارگری در بهمن‌ماه (زمان تعیین هزینه معیشت) از 13.9میلیون تومان در بهمن سال قبل به مرز 21میلیون تومان در بهمن سال‌جاری افزایش خواهد یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: بررسی آمارهای مربوط به تورم و همچنین نسبت حداقل مزد مصوب سال‌های قبل با هزینه معیشت واقعی و سبد معیشت مصوب حاکی از این است که دستمزد سال آینده برای حفظ وضعیت موجود باید حداقل 51درصد افزایش پیدا کند و کف دریافتی یک خانوار 3.3نفره کارگری با احتساب مزایا به حوالی 9.7میلیون تومان برسد.

دیدگاه تان را بنویسید