رکورد تولید خودرو در کشور باز هم شکست/ پیش‌بینی ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
کد خبر: 20189

رکورد تولید خودرو در کشور باز هم شکست/ پیش‌بینی ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) ۹۶۵ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که معادل مجموع تولیدات سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش خودکارنیوز،  داخلی سازی، محصولات خود را با قیمت‌های گزاف به بازار عرضه کردند، حال آنکه سازوکار جدید طراحی شده به‌گونه‌ای است که اگر خودروساز نتواند مزیت رقابتی بر پایه حداکثر داخلی سازی بر اساس مقیاس بالای تولید ایجاد کند، واردات CBU به مونتاژکاری CKD با داخلی سازی پایین ارجحیت خواهد یافت.

این مسوول تاکید کرد: پس هدف وزارت صمت تمرکز بر داخلی سازی به‌گونه‌ای است که مزیت رقابتی ایجاد کند، در غیر این صورت هیچ حفاظ تعرفه‌ای یا حاشیه امنی در بازار برای محصولاتی که با برچسب مونتاژ داخل با تیراژهای کم، قیمت‌های غیررقابتی دارند، ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: با وجود تحقق افزایش تولید و ثبت رکورد یکی از بیشترین میزان‌های رشد تولید خودرو در دنیا در سال جاری، روند اجرای برنامه‌های تحولی در صنعت خودروی کشور ادامه خواهد داشت، زیرا یک برنامه چهار ساله برای صنعت خودروی کشور به منظور رقابتی کردن و احیای ظرفیت‌های تولید این صنعت طراحی شده است که در گام‌های آتی بر روی توسعه محصولات با نشان بومی و توسعه بازارهای صادراتی برای محصولات داخلی با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان تکیه شده است.

دیدگاه تان را بنویسید