صف خرید خودرو خلوت می‌شود؟ /چالش مادران برای خرید خودرو
کد خبر: 21903

صف خرید خودرو خلوت می‌شود؟ /چالش مادران برای خرید خودرو

اخبار منتشر شده نشان می‌دهد مادران دارای دو فرزند و بیشتر چنانچه قصد داشته باشند در این طرح فروش گسترده خودرو حضور پیدا کنند باید همانند متقاضیان عادی مسیر را طی کنند.

به گزارش خودکارنیوز، با اعلام شرایط طرح جدید پیش‌فروش خودرو، مادران نیز مانند دیگر متقاضیان برای خرید با چالش روبرو شده‌اند.

ورق خرید آسان خودرو برای مادران برگشت

سیاستگذار خودرویی در حالی از طرح فروش گسترده خودرو رونمایی کرده است که حضور این طرح فروش همانند طرح‌های پیشین برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر، آسان نیست.

شرکت‌های خودروساز با توجه به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موظف بودند تا 50 درصد فروش خود را به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص دهند.

این اتفاق سبب شده بود که مادران واجد شرایط بتوانند جدا از متقاضیان عادی و از یک مسیر ویژه به خودرو دسترسی داشته باشند. البته مادران خوشبخت نیز در نهایت با اهرم قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند زیرا همچنان تعداد خودروهایی که در هر طرح فروش در دسترس قرار می‌گیرند از تعداد مادرانی که برای خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند، کمتر است.

موافقان و مخالفان حساب وکالتی

چندی پیش مدیران وزارت صمت تصمیم گرفتند برای اینکه خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانند در طرح‌های فروش شرکت‌های خودروساز از متقاضیان بخواهند تا مبلغی را به عنوان ودیعه در حساب‌های وکالتی خود ذخیره کنند.

این مبلغ باید تا پایان تعیین تکلیف طرح فروش در حساب‌های وکالتی باقی می‌ماند. این ایده موافق و مخالفان زیادی بین متقاضیان دریافت خودرو به قیمت کارخانه داشت. برخی از متقاضیان با نظر سیاستگذار خودرویی برای رساندن خودرو به متقاضیان واقعی از مسیر مسدود کردن مبلغی در حساب‌های وکالتی مشتریان، موافق بودند.

در نقطه مقابل، برخی از متقاضیان عادی این شیوه را نادرست می‌دانستند و عنوان می‌کردند که این مساله بیش از پیش دست مصرف‌کننده واقعی را از خودرو کوتاه می‌کند.

در این میان، مادران دارای دو فرزند و بیشتر، استثنا بودند. با اعلام مدیران صمت، مادران از افتتاح حسب وکالتی و واریز پول بی‌نیاز بودند و تنها از مادران خواهان خودرو خواسته شده بود که برای محصولات عرضه‌شده نام‌نویسی کنند.

شرط ثبت نام مادران در طرح فروش گسترده خودرو

البته این مسیر برای دارندگان خودروهای فرسوده نیز - همانند مادران - بدون نیاز به افتتاح حسب وکالتی و مسدود کردن بخشی از قیمت خودرو بود. حال که وزارت صمت از طرح پیش‌فروش بزرگ خودرویی خود رونمایی کرده است، حضور مادران در این دور از فروش خودرو دیگر همانند ادوار گذشته آسان نیست.

اخبار منتشر شده نشان می‌دهد مادران دارای دو فرزند و بیشتر چنانچه قصد داشته باشند تا در این طرح فروش گسترده خودرو حضور پیدا کنند باید همانند متقاضیان عادی علاوه بر افتتاح حساب وکالتی مبلغ 100 میلیون تومان ودیعه در نظر گرفته شده را نیز در حساب‌های خود ذخیره کنند.

با توجه به این تغییر رویه وزارت صمت نسبت به مادران دارای دو فرزند و بیشتر، می‌توان گفت ورق خرید آسان خودرو برای مادران، برگشت و آنها نیز باید تمام سختی‌های متقاضیان عادی را برای خرید خودرو تجربه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید