چرا قیمت نهایی گندم اعلام نمی‌شود؟
کد خبر: 22892

چرا قیمت نهایی گندم اعلام نمی‌شود؟

با وجود گذشت چند هفته‌ از اظهارنظرهای مسئولان مربوطه در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم، اما هنوز وزارت جهادکشاورزی به صورت رسمی قیمت را اعلام نکرده و مشخص نیست که آیا قیمت گندم اصلاح شده یا همچنان بر روال سابق خواهد بود؟

به گزارش خودکارنیوز، چند هفته‌ای می‌شود که در مورد اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و قیمت‌های احتمالی خبرهای متعددی منتشر می شود و شاید حدود یک ماهی می‌شود که کشاورزان چشم‌ به راه قیمت نهایی گندم هستند تا براساس آن برای کشت سال زراعی بعد برنامه‌ریزی و با قیمت‌های جدید محصولات خود را به فروش برسانند، اما هنوز وزارت جهادکشاورزی به صورت رسمی در این خصوص اظهار نظری نکرده‌ و مشخص نیست که آیا قیمت گندم اصلاح شده یا همچنان بر روال سابق است و علت این تعلل در تصمیم‌گیری چیست و آیا انتصابات در وزارت جهادکشاورزی بر این تصمیم‌گیری سایه افکنده است؟

 

عطاالله هاشمی_ رئیس بنیاد ملی گندمکاران _ در پاسخ به اینکه چرا تصمیم‌گیری‌های نهایی در مورد قیمت گندم به صورت رسمی اعلام نمی‌شود؟ گفت:به دلیل تغییر در کابینه دولت و تغییر وزیر جهادکشاورزی این موضوع به تعویق افتاده و سرپرست جدید هم هنوز جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نداده‌است.

 

وی ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم باید با حضور مقام عالی وزارت باشد و توسط آن نیز اعلام شود.

 

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: هر روزی که می‌گذرد و قیمت جدید گندم اعلام نمی‌شود فرصت را از دست می دهیم، خرید گندم کاهش می‌یابد و نیاز به صادرات نیز بیشتر می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید