ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می‌کند
کد خبر: 23047

ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می‌کند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیمایی مطرح شد، این درحالی‌ است که قیمت‌ بلیت هواپیما ۲۲ ماه بدون تغییر حفظ شد و بر اساس مصوبه دولت، ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می کند.

 به گزارش خودکارنیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمد محمدی‌بخش» در خصوص قیمت بلیت‌های هواپیما اظهار داشت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیمایی مطرح شد چرا که قیمت‌ بلیت هوایی مدت‌زمان زیادی بدون تغییر مانده است،

محمدی بخش ادامه داد: هم در سال ۱۴۰۰ و هم سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت اتفاق نیفتاد. در واقع از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون، قریب به مدت ۲۲ ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظمی از هزینه شرکت‌های هوایی بر این مبناست، همچنین حقوق و دستمزد و تورم، پیشنهاد این انجمن در اردیبهشت‌ماه سال قبل افزایش ۴۰ تا ۴۵درصدی قیمت بلیت بود که سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۱ آن را در شورای عالی ۳۰ درصد مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ماه سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

به گفته محمدی‌بخش طی مدتی که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش ۱۰۰درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده است اما به معنای افزایش ۱۰۰درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که بایستی در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خاتمه گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

گفتنی است محمدی‌بخش پیش از این امضای تفاهم‌نامه هوانوردی با بیش از ۳۰ کشور دنیا خبر داده بود.

دیدگاه تان را بنویسید