قیمت تنباکو ۲ برابر شد
کد خبر: 23110

قیمت تنباکو ۲ برابر شد

نایب رئیس اتحادیه صنف عطار، سقط فروشان و عمده فروشان کالای دخانی تهران با بیان اینکه به دلیل وضع مالیات جدید، قیمت تنباکوی میوه‌ای نسبت به اسفند سال قبل ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با افزایش مالیات و در نتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا می کند.

به گزارش خودکارنیوز، ابراهیم نیک سرشت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مالیات تنباکو در سال جاری به ازای هر پاکت، ۲۰ هزار تومان تصویب شده است، گفت: واردات تنباکوی میوه‌ای در سال‌های اخیر جزئی و محدود بوده است.

وی مالیات تنباکو را عجیب توصیف کرد، چراکه قبلا قیمت مصرف کننده هر بسته تنباکو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود، اما در حال حاضر به اندازه قیمت هر بسته، مالیات در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان با بیان اینکه به دلیل وضع این مالیات جدید، قیمت تنباکوی میوه‌ای نسبت به اسفند سال قبل ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به آسان بودن تولید تنباکو و عدم نیاز به ماشین آلات خاص، تولید این محصول به صورت زیرپله‌ای و زیرزمینی هم انجام می‌شود. پیش بینی می‌شود با افزایش مالیات و در نتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در این مالیات تجدید نظر شود و گفت: با رشد فعالیت واحدهای زیرزمینی، واحدهای رسمی و قانونی آسیب می‌بینند. ترجیح مصرف کننده نیز خرید محصول ارزان‌تر است‌.

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان‌، نظارتی روی واحدهای زیرزمینی نیست و می‌توانند هر چیزی به محصول‌شان اضافه کنند. تنباکوی میوه‌ای به خودی خود آسیب زننده است و تنباکوی زیرزمینی بدون نظارت ممکن است آسیب خیلی بیشتری داشته باشد.

گفتنی است؛ از ابتدای امسال به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰ تومان، تولید داخل با نشان (برند) بین المللی ۱۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰ هزار تومان ‌به‌عنوان مالیات اضافه و از هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۸۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵ هزار تومان ‌به‌ عنوان حقوق ورودی دریافت می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید