مشکل تأمین ارز واردات خودرو رفع شد/ ورود ۳۵۰ دستگاه چانگان به کشور تا ۳ روز آینده
کد خبر: 23440

مشکل تأمین ارز واردات خودرو رفع شد/ ورود ۳۵۰ دستگاه چانگان به کشور تا ۳ روز آینده

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: مسیر واردات خودرو باز شده است و ۳۵۰ چانگان جدید تا سه روز دیگر وارد می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز، مهدی ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت و مجری طرح واردات خودرو امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصویب طرح دوفوریتی مجلس برای واردات شرایط واردات تسهیل شد و تا سه روز آینده ۳۵۰ خودروی چانگان دیگر ترخیص می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی ما قوانین استاندارد و گمرک بود که البته آن هم به‌دلیل قوانین بالادستی مشکل ایجاد کرده بود.

مجری طرح واردات خودرو ادامه داد: ۸۰۰ خودروی چانگان دیگر نیز در دو هفته آینده به کشور وارد می‌شود همچنین خودروی النترای هیوندا نیز در آینده بسیار نزدیک اقدامات مربوط به ترخیص آن انجام می‌شود، همچنین خودروهای دیگری نیز در صف ترخیص هستند.

وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به فرآیند خودرو رفع شده است و شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود.

ضیغمی گفت: کارهای مربوط به قیمت‌گذاری این خودروها از سوی سازمان حمایت در حال انجام است و پس از آن فرایند تحویل آغاز می‌شود.

دلایل تأخیر واردات خودرو

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت در امر واردات تنهاست و بار دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر را نیز به‌دوش می‌کشد.

وی افزود: چانگانی که وارد شد همه استانداردهای لازم را دارد اما برای تسریع در واردات، خودروهای سفارش حوزه خلیج فارس را وارد کردیم که روی کمربند عقب این خودروها ای‌مارک هک نشده بود؛ به همین منظور اداره استاندارد اعلام کرد بابت این موضوع نمی‌تواند اجازه ترخیص دهد به همین منظور تقریباً یک ماه زمان برد تا این مشکل رفع شود.

مشکل تأمین ارز واردات خودرو رفع شد

وی در مورد تأمین ارز خودروهای وارداتی ابراز کرد با تلاش بانک مرکزی و وزارت صمت مشکل تعیین منشأ ارز خودرو حل شده است؛ وزارت صمت با مدل‌های مختلف منابع ارزی در خارج از کشور پیدا کرد که کار دشواری بود.

عذرخواهی از مردم به‌خاطر تأخیر در واردات خودرو

مجری طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: وزارت صنعت برای واردات خودرو در حال تلاش است اما بابت تأخیرهای پیش‌آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: قیمت و سود ثابتی برای خودروهای خارجی در نظر گرفته شده است بنابراین فرایند قیمت‌گذاری باید به‌صورت دقیق و جزئی بررسی شود. ظرف یکی دو روز آینده قیمت‌گذاری خودروها نیز اعلام می‌شود.

ضیغمی گفت: با توجه به اینکه مسیر واردات خودرو حل شده است امسال امیدواریم که فقط ۱۰۰ هزار خودروی چانگان وارد شود.

دیدگاه تان را بنویسید