تکذیب دستور فروش به حقوقی‌های بورس
کد خبر: 23614

تکذیب دستور فروش به حقوقی‌های بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تکذیب دستور فروش به حقوقی‌ها اعلام کرد که هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای ریزش بورس وجود ندارد.

 به گزارش خودکارنیوز، مجید عشقی در جمع خبرنگاران درمورد تعطیلی بازار سرمایه به دلیل ریزش‌های اخیر گفت: تعطیلی بازار باید دلایل خود را داشته باشد، در دستورالعمل شورای عالی بورس نیز ذکر شده است سازمان بورس مجاز است که نسبت به این کار در شرایطی اقدام کند، با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که نیازی به بستن بازار نیست، با توجه به اینکه بعد از یک روند صعودی برخی از سرمایه‌گذاران به شناسایی سود اقدام کرده‌اند نیازی به بستن بازار نیست و این روند نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

عشقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه ریزش بازار یه دلیل دستور وی به حقوقی‌ها برای فروش سهم بوده است، گفت: من رسما این موضوع را تکذیب می‌کنم. بازارگردان‌ها چه در روند منفی و چه در روند مثلت بازار باید به تعهدات بازارگردانی خود عمل کنند و فارغ از آن صحبتی مبنی بر این نبوده است. این صحبت‌هایی است که بعضی از افراد برای توجیه فروش‌های خود انجام می‌دهند، در روز گذشته هم بازارگردان‌ها بالغ بر هزار میلیارد تومان خرید انجام دادند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درمورد دلیل ریزش بازار نیز گفت: شناسایی سود توسط عده‌ای از معامله‌گران بازار سمت فروش را تقویت کرد و در بازار التهاب ایجاد شد. هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای این موضوع وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید