لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با اسرائیل موافقت کرد
کد خبر: 17833

لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با اسرائیل موافقت کرد

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد پس از مشورت و رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور، نسخه نهایی توافق مرزی با اسرائیل را پذیرفته است.

 

به گزارش خودکارنیوز به نقل از اسپوتنیک، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان روز پنج‌شنبه اعلام کرد با نسخه نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل موافقت کرده است.

 

میشل عون همچنین افزود موافقت او با این توافق، پس از مشورت و رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور اعلام می‌شود.

 

به گفته رئیس‌جمهور لبنان «این توافق با مطالبات لبنان هم‌خوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است». وی ابراز امیدواری کرد اجرای این توافق و آغاز حفاری در میدان گازی قانا، زمینه‌ای برای توسعه اقتصادی لبنان فراهم شود.

 

میشل عون همچنین تأکید کرد این توافق به معنای قرارگرفتن در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست و لبنان حتی یک متر از خاک خود را به اسرائیل نداد، بلکه همه حقوق خود را هم گرفته است.

 

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت‌مندی کردند.

 

 روز چهارشنبه هم کابینه اسرائیل با اکثریت آرا این توافق را تایید کرد. ساعاتی پیش «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را «تاریخی» دانست و گفت: این توافق هر گونه مواجهه نظامی احتمالی با حزب الله را تعویق می اندازد و باعث تقویت امنیت این رژیم می شود.

دیدگاه تان را بنویسید