آمریکا سویه کشنده‌تر ویروس کووید را تولید کرد
کد خبر: 17919

آمریکا سویه کشنده‌تر ویروس کووید را تولید کرد

گروهی از پژوهشگران زیست‌فناوری آمریکا اعلام کردند موفق شده‌اند در آزمایشگاه سویه‌ای از ویروس کووید را تکثیر و تولید کنند که نسبت به سویه اولیه آن بسیار کشنده‌تر و خطرناک‌تر است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از تارنمای بوستون هرالد، محققان دانشگاه بوستون می‌گویند پس از یکسری آزمایش‌های مشابه آنچه که ابتدا تصور می‌شد شروع کننده همه گیری جهانی ویروس کووید در چین بود، موفق شده‌اند سویه جدید این ویروس را تهیه و تکثیر کنند که درصد مرگ و میر آن ۸۰ درصد است.

 

این محققان می‌گویند این سویه جدید، ترکیبی از سویه امیکرون و سویه اصلی کووید است که نخستین بار در استان ووهان چین مشاهده شد. سویه جدید پس از انتقال به بدن موش‌های آزمایشگاهی، ۸۰ درصد از موش‌های آلوده را تلف کرد. این در حالی است که اومیکرون در موش‌های آزمایشگاهی با علائم و عوارض خفیفی همراه بود.

 

این مطالعه خطرناک را گروهی از پژوهشگران از فلوریدا و بوستون در آزمایشگاه ملی بیماری‌های عفونی نوپدید انجام داده‌اند.

 

در این مطالعه، پژوهشگران پروتئین اسپایک اومیکرون را جدا کردند و آن را به سویه‌ی اولیه کووید که در ووهان چین شناسایی شد، اضافه کردند. آنها سپس واکنش موش‌های آزمایشگاهی را به این سویه بررسی کردند.

 

نتایج این بررسی نشان داد که سویه اومیکرون در موش‌های آزمایشگاهی با عفونت خفیف و غیرکشنده همراه بود ولی سویه جدید باعث بیماری شدید و حاد موش‌ها و در ۸۰ درصد موارد باعث تلف شدن آنها شد.

 

به گفته این پژوهشگران، سویه جدید پنج برابر اومیکرون عفونی تر است.

دیدگاه تان را بنویسید