با میانجی‌گری حزب‌الله، رهبران حماس امروز مهمان دمشق هستند
کد خبر: 17961

با میانجی‌گری حزب‌الله، رهبران حماس امروز مهمان دمشق هستند

بعد از میانجی‌گری‌های موفق حزب‌الله لبنان، امروز رهبران جنبش حماس پس از 10 سال به سوریه سفر می‌کنند.

 

به گزارش خودکارنیوز، جنبش حماس فلسطین تاکید کرد که هیاتی از سران آن امروز (چهارشنبه، ۱۹ اکتبر) در سفری رسمی و برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۲ وارد دمشق خواهد شد.

 

براساس گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در توئیتی اعلام کرد که هیاتی از جنبش به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی، فردا چهارشنبه طی یک سفر سفر رسمی و همراه با سران جناح‌های فلسطینی به دمشق سفر می‌کند.

 

IMG_20221019_132336

 

این دیدار پس از مذاکرات غیرعلنی بین جنبش حماس و رهبران سوریه با میانجی‌گری حزب الله لبنان انجام می‌شود. قرار است در این دیدار، اختلافاتی که باعث شد این جنبش در سال ۲۰۱۲ دمشق را ترک کند، مورد بحث قرار گیرد.

 

جنبش حماس در ۱۵ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که روابط خود را با سوریه که دهه‌هاست مردم فلسطین و جناح‌های مقاومت آن را در آغوش گرفته است، از سر می‌گیرد.

 

حماس در بیانیه خود تصریح کرد که این تصمیم «در خدمت امت و آرمان‌های عادلانه آن است که در مرکز آن مسئله فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد».

 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان طی گفت‌و‌گوی خود با المیادین به مناسبت اربعین، ضمن اشاره به علاقه شخصی‌اش به حل و فصل روابط حماس و سوریه، افزود: سوریه در رابطه با حماس دیدگاه بازی دارد و ر.ند این روابط مثبت این است. 

 

پیش از این خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در‌ گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه الاخبار، در پاسخ به این سوال که آیا جنبش حماس آماده بازگشت به دمشق است، گفته بود: «یک مناقشه داخلی و خارجی در سطح حماس برای حل و فصل بحث مربوط به احیای روابط با سوریه انجام شد. با پایان یافتن مباحثی که در آن رهبران، کادرهای مختلف و افراد تأثیرگذار و حتی اسرای حاضر در زندانها، مشارکت داشتند، تصمیم گرفته شد به دنبال احیا و بازگشت رابطه با دمشق باشیم».

دیدگاه تان را بنویسید