میانجیگری حزب‌الله برای حل اختلافات میقاتی و باسیل در روند تشکیل دولت لبنان
کد خبر: 18070

میانجیگری حزب‌الله برای حل اختلافات میقاتی و باسیل در روند تشکیل دولت لبنان

درحالی که میانجیگری و تلاش حزب‌الله برای بازکردن گره تشکیل دولت لبنان ادامه دارد رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که همه باید برای انتخاب یک رئیس جمهور ملی و توافقی مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

 

به گزارش خودکارنیوز، بعد از ناکامی دوباره پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد آرای نمایندگان، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که روز پنجشنبه اعلام کرده بود سومین نشست پارلمان برای رایزنی درباره انتخاب رئیس جمهور جدید دوشنبه 24 اکتبر برگزار خواهد شد، شب گذشته اعلام کرد که در برابر ادامه چالش‌ها در روند انتخاب رئیس جمهور بیکار نخواهد نشست.

 

نبیه بری در گفتگو با روزنامه الشرق‌الاوسط اعلام کرد که بعد از پایان مهلت قانون اساسی برای انتخاب رئیس جمهور، او به دنبال جلب نظر گروه‌های پارلمانی و رهبران احزاب درباره دعوت به برگزاری دیدارها و گفتگوی آزاد با هدف هموار کردن راه جهت انتخاب رئیس جمهور جدید خواهد بود.

 

وی تصریح کرد که گفتگوی مورد نظر او تحت عنوان حمایت گسترده‌تر پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور توافقی است تا لبنان در بحران‌های بیشتری غرق نگردد و شرط اساسی برای قرار گرفتن کشور در مسیر بهبود، توقف روند فروپاشی است.

 

نبیه بری درباره پرونده تشکیل دولت لبنان اظهار داشت که چه از دور و چه نزدیک در این پرونده مداخله نمی‌کند اما نتیجه رایزنی‌های صورت گرفته توسط طرف‌های مربوطه درباره تشکیل کابینه را زیر نظر دارد.

 

رئیس پارلمان لبنان گفت که قرار است با احزاب پارلمانی از گرایش و مولفه‌های سیاسی مختلف ارتباط برقرار کند و تنها راه انتخاب رئیس جمهور جدید رسیدن به اجماع و توافق است که به روند سردرگمی پایان می‌دهد؛ به ویژه اینکه تاکنون همه نشست‌های پارلمان به این منظور روی دور باطل قرار داشته است. همه باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و انجام گفتگو میان گروه‌های مختلف یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای انتخاب رئیس جمهور است.

دیدگاه تان را بنویسید