وزیر دارایی ترکیه‌: اردوغان خواستار تبدیل ترکیه به مرکز توزیع گاز روسیه و ایران به اروپا شده است
کد خبر: 18250

وزیر دارایی ترکیه‌: اردوغان خواستار تبدیل ترکیه به مرکز توزیع گاز روسیه و ایران به اروپا شده است

(نوری الدین نباتی)، وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد ترکیه به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در مرکز گذرگاه انتقال انرژی از روسیه، ایران و عربستان قرار دارد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، نباتی اظهار داشت: می‌توان گاز طبیعی و نفت را از طریق ترکیه به شکل امن و با قیمت‌های رقابتی انتقال داد.

 

وی با بیان اینکه ترکیه در تلاش برای تبدیل به گذرگاه انتقال انرژی از عربستان و یا کشورهای دیگر است، گفت: آنکارا و ریاض برای آوردن صلح به منطقه از همدیگر حمایت می‌کنند و صلح و امنیت می‌تواند به کاهش قیمت نفت و گاز منجر شود.

وزیر دارایی ترکیه اظهار داشت: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه خواستار لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تبدیل ترکیه به مرکز توزیع گاز روسیه و ایران به کشورهای قاره اروپا شده است.

نباتی ادامه داد: ما حجم زیادی از گاز طبیعی را در دریای سیاه کشف کرده‌ایم و منتظر آغاز عملیات تولید طی سال آتی هستیم.

وی گفت:همکاری میان عربستان و ترکیه در مرحله آتی به ایجاد زمینه‌های همکاری جدید در چارچوب چشم‌انداز سال 2023 میلادی و چشم‌انداز آینده‌نگرانه عربستان خواهد شد.

نباتی در پایان گفت: ترکیه از نامزدی عربستان برای میزبانی از نمایشگاه اکسپو 2030 حمایت می‌کند همچنین دو کشور از همدیگر در مبارزه با تروریسم پشتیبانی می‌کنند.

فرونشست در مناطق گذر خطوط لوله گاز و آب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید