۱۹ کشته در اثر سقوط هواپیمای تانزانیایی
کد خبر: 18427

۱۹ کشته در اثر سقوط هواپیمای تانزانیایی

روز یکشنبه در تانزانیا پس از سقوط یک جت مسافربری به دریاچه ویکتوریا، بزرگترین گستره آبی قاره آفریقا، ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، قاسم ماجالیوا، نخست وزیر تانزانیا، گفت این پرواز که توسط شرکت هواپیمایی پرسیژن ایر تانزانیا چارتر شده بود، هنگام سقوط ۴۳ سرنشین داشت. پرسیژن ایر در بیانیه ای اعلام کرد که ۲۶ نفر از این افراد فورا برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. تعداد تلفات قطعی تا کنون ۱۹ تن اعلام شده است.

 

پرواز مذکور که از بزرگترین شهر تانزانیا، دارالسلام برخاسته بود، در حال فرود در فرودگاه بوکوبا در کنار دریاچه بود که دچار سانحه شد. بنا به گفته منابع، هواپیما در هنگام نزدیک شدن به فرودگاه با مشکل مواجه شد و در نهایت به داخل دریاچه سقوط کرد. ویلیام موامپاگال، فرمانده پلیس به خبرنگاران گفت: "زمانی که هواپیما در فاصله ۱۰۰ متری (۳۲۸ فوت) در هوا بود، با مشکلات و هوای بد روبرو شد. هوا هم بارانی بود و در نهایت هواپیما در آب سقوط کرد. "

 

بی‌بی‌سی گزارش داد که دو خلبان ابتدا از کابین خلبان خارج شدند، اما ماجالیوا گفت که این دو خلبان ممکن است تاکنون مرده باشند. این منبع گفت که عملیات نجات همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

 

در حالی که آب و هوای بد به عنوان مقصر سقوط اعلام شده، ماجالیوا اظهار کرد که تحقیقات کامل انجام خواهد شد.

 

سامیه حسن، رئیس جمهور تانزانیا، در پیامی ترجمه شده در توئیتر، در شبکه های اجتماعی این حادثه را تسلیت گفت و نوشت: «با تأسف خبر سقوط هواپیمای شرکت پرسیژن در دریاچه ویکتوریا را دریافت کردم... بیایید تا زمانی که عملیات نجات ادامه دارد، آرام باشیم. از خدا می خواهیم که به ما کمک کند.»

دیدگاه تان را بنویسید