رئیس جمهور لهستان: هنوز شواهد قطعی درباره منشا شلیک موشک‌ها نداریم
کد خبر: 18643

رئیس جمهور لهستان: هنوز شواهد قطعی درباره منشا شلیک موشک‌ها نداریم

رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که هنوز شواهد قطعی درباره منشا شلیک موشکها وجود ندارد.

به گزارش خودکارنیوز،  «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که هنوز نمی‌توان درباره منشا موشکهایی که به خاک لهستان اصابت کرده است به طور قطع سخن گفت.

براساس گزارش رویترز، وی از مردم لهستان خواست آرامش خود را در ارتباط با این موضوع حفظ کنند و اجازه ندهند که افکار آنها مورد دستکاری قرار بگیرد. 

دودا تاکید کرد که هنوز شواهدی درباره منشا شلیک این موشکها که به خاک ما اصابت کرده است نداریم و احتمالا خواستار فعال شدن ماده 4 منشور ناتو برای مشورت با سایر اعضا خواهیم شد. 

علیرغم سخنان دودا، وزارت خارجه لهستان سفیر روسیه در ورشو را احضار کرده است. وزارت خارجه لهستان در بیانیه‌ای گفته، در ارتباط با این رویداد، «زبیگنیو راو»، سفیر فدراسیون روسیه را به وزارت امور خارجه احضار کرده و خواستار توضیحات دقیق فوری شدیم. 

شبکه الجزیره نیز گزارش داده است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره این مساله با رئیس جمهور لهستان به صورت تلفنی صحبت کرده است. 

زلنسکی در این گفتگوی تلفنی مدعی شده است که «اروپا و همه جهان باید در برابر روسیه تروریست محافظت شوند.»

شامگاه سه شنبه رسانه‌های لهستانی از سقوط موشک در روستایی در این کشور و کشته شدن دو نفر خبر دادند. در پی این رویداد، رئیس جمهور لهستان نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرد.

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها و مقام‌های لهستانی درباره گمانه‌زنی در خصوص سقوط موشک‌های روسیه در منطقه برزیودوف، اقدام تحریک‌آمیز متعمدانه با هدف تشدید تنش است.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید