ادعای دیده‌بان حقوق بشر درباره حمله سایبری هکرهای ایرانی
کد خبر: 19140

ادعای دیده‌بان حقوق بشر درباره حمله سایبری هکرهای ایرانی

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد که اخیرا «هکرهای تحت حمایت ایران» از طریق تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی و فیشینگ سعی داشته‌اند به «اطلاعات حساس» در اختیار کارمندان این نهاد و دیگر فعالان و روزنامه‌نگاران حوزه خاورمیانه دست بیابند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از وبگاه خبری اردو پوینت، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای مدعی شد: هکرهای تحت حمایت حکومت ایران با ایجاد یک کارزار مهندسی اجتماعی و فیشینگ، دو تن از کارمندان دیده‌بان حقوق بشر و حداقل ۱۸ فعال، روزنامه‌نگار، محقق، افراد دانشگاهی، دیپلمات و سیاست‌مدار عالی‌رتبه‌ای که روی مسائل خاورمیانه کار می‌کنند را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: هکرهای تحت حمایت حکومت ایران، شدیدا در حال به کار گیری تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی و جمع‌آوری اطلاعات هستند و سعی می‌کنند از این طریق به اطلاعات حساس و اطلاعات تماسی که در اختیار محققان متمرکز بر خاورمیانه و گروه‌های جامعه مدنی است، دست پیدا کنند.

مسئول امنیت اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر گفت: این موضوع به طور قابل ملاحظه‌ای، خطراتی را افزایش می‌دهد که روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران و در جاهای دیگر منطقه با آن مواجهند. منابع رسمی در ایران هنوز واکنشی به این ادعای دیده‌بان حقوق بشر نداشته‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید