دادگاه آلبانی یک شهروند ایرانی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد
کد خبر: 19442

دادگاه آلبانی یک شهروند ایرانی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

دادگاهی در آلبانی در حکمی یک شهروند ایرانی به نام «بیژن پولادرگ» را به «تأمین مالی تروریسم» و عضویت در یک «سازمان تروریستی» متهم کرده است.

به گزارش خودکارنیوز، دادگاهی در آلبانی یک مرد ایرانی را با ادعاها و اتهامات مرتبط با «تروریسم» به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرده است. 

دادگاه ویژه آلبانی برای رسیدگی به فساد و جرائم سازمان‌یافته در حکمی روز پنجشنبه یک شهروند ایرانی به نام «بیژن پولادرگ» را به «تأمین مالی تروریسم» و عضویت در یک «سازمان تروریستی» متهم کرده است.

ادعاها علیه این شهروند ایران در حالی صادر شده که آلبانی میزبان گروهک تروریستی منافقین است و در ماه‌های گذشته ادعاهایی را درباره حمله سایبری ایران به نهادهای حکومتی آن کشور مطرح کرده است. 

ماه پیش نشریه فارن‌‍‌پالیسی گزارش داده بود گروهک تروریستی منافقین بر اساس توافقی میان واشنگتن و تل‌آویو در آلبانی مستقر شده‌اند. در حال حاضر برآوردها حاکی از آن است که ۳۰۰۰ عضو این گروهک در محوطه‌ای به شدت حفاظت‌شده در کمپ اشرف ۳ زندگی می‌کنند.

از  سال ۲۰۱۳ به این سو، گروهک تروریستی منافقین اقدام به برگزاری رویدادها و نشست‌هایی در آلبانی با حضور سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی از جمله مایک پامپئو،وزیر خارجه سابق آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا کرده است.

فارن‌پالیسی در گزارش ماه گذشته خود نوشته بود ایده حضور منافقین در تیرانا ابتکار آلبانی نبوده بلکه بر اساس توافق میان واشنگتن و تل‌آویو شکل گرفته و آلبانی هم برای نشان دادن دیدگاه‌های غرب‌گرایانه خود با این توافق همراهی کرده است. 

فاکس‌نیوز نوشته پولادرگ اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است. او حق دارد خواستار تجدیدنظر در این حکم شود. مطابق این گزارش، این شهروند ایران دو سال پیش به ظن «جاسوسی از اعضای MEK (منافقین) دستگیر شد.»

دیدگاه تان را بنویسید