نتانیاهو کابینه خود را تشکیل داد
کد خبر: 19598

نتانیاهو کابینه خود را تشکیل داد

نتانیاهو می گوید که برای تشکیل کابینه جدید به توافق رسیده است.

 

به گزارش خودکارنیوز، «بنیامین نتانیاهو»، که رکورددار طولانی ترین دوره نخست وزیری در تل آویو است، در آخرین ساعات روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از هفته ها مذاکرات سخت با شرکای ائتلاف مذهبی و راست افراطی خود موفق شده تا به توافقی برای تشکیل کابینه جدید دست یابد.

 

نتانیاهو دقایقی قبل از پایان مهلت تعیین شده در نیمه شب چهارشنبه، در توییتر گفت: «من موفق شدم دولت تشکیل دهم». گفته شده که نتانیاهو در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی آمادگی برای شروع بکار کابینه را اعلام کرده و سخنگوی هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که پیام نتانیاهو برای آمادگی  تشکیل کابینه دریافت شده است.

 

حزب محافظه کار لیکود به رهبری نتانیاهو به همراه احزاب مذهبی تندرو ارتدوکس و شهرک نشینان کرانه باختری 64 کرسی از 120 کرسی پارلمان را در دست دارند.

 

صهیونست ها در کمتر از چهار سال گذشته، پنج بار پای صندوق های رای رفتند و در همه چهار سال گذشته اختلافات داخلی در تل آویو به قدری زیاد بود که امکان تشکیل کابینه وجود نداشت.

 

حضور افراد تندروی مانند «ایتامار بن گویر» از حزب افراطی قدرت یهودی و «بزالل اسموتریچ» از حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی،نگرانی ها از تشدید تنش ها را افزایش داده است. هر دوی این افراد مخالف دولت فلسطین هستند و از گسترش حاکمیت تل ویو در سراسر  کرانه باختری حمایت می کنند.بن گویر نیز وزیر امنیت داخلی خواهد بود و پلیس را در کنترل خود خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید