پولیتیکو: گروسی ممکن است در ماه ژانویه به ایران سفر کند
کد خبر: 19606

پولیتیکو: گروسی ممکن است در ماه ژانویه به ایران سفر کند

وبگاه آمریکایی پولیتیکو به نقل از دو دیپلمات اروپایی از احتمال سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز، پولیتیکو به نقل از دو دیپلمات اروپایی گزارش داد، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ممکن است در ماه ژانویه برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران و همکاری با آژانس به تهران سفر کند.

به نوشته این روزنامه، گروسی در جریان این سفر تلاش خواهد کرد تا ایران را به همکاری با آژانس در راستای بخشی از تحقیقات آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران متقاعد کند.

این رسانه ادعا کرد: ایده سفر گروسی به تهران توسط مقامات ایرانی در دیدار روز یکشنبه با کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد.

در ۱۹ دسامبر، گروهی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب تحقیقات آژانس وارد تهران شدند و درباره اجرای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با مقامات ایرانی گفتگو کردند.

دو روز قبل، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن در پیامی توئیتری نوشت: «توافق کردیم که باید کانال ارتباطی را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.» در همین حال، وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌های این کشور و فقدان عملگرایی خود در مذاکرات وین ادعا کرد که ایران برای احیای توافق هسته‌ای آمادگی ندارد.  

دیدگاه تان را بنویسید