بیش از ۲ میلیون خانوار انگلیسی عاجز از پرداخت قبوض برق
کد خبر: 19632

بیش از ۲ میلیون خانوار انگلیسی عاجز از پرداخت قبوض برق

افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در انگلیسی سبب شده که حدود ۲.۳ میلیون خانوار انگلیس از پرداخت قبض برق و بیش از ۱.۸ میلیون خانوار این کشور از پرداخت قبض گاز خود عاجز باشند.

به گزارش خودکارنیوز، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت، بیش از دو میلیون خانوار انگلیسی از پرداخت قبض برق خانه‌های خود عاجز هستند این در حالی است که دولت انگلیس برنامه‌های حمایت از خانوارها را کاهش داده است.

بر اساس گزارش سازمان‌های دولتی، تا پایان ماه جولای (مرداد) بیش از دو میلیون و سیصد هزار خانوار انگلیسی از پرداخت قبض‌های برق خود عاجز بوده و بیش از یک میلیون و هشتصد هزار خانوار از پرداخت قبض گاز خود ناتوان هستند این در حالی است که هزینه‌های برق و گاز خانوارهای انگلیسی طی سه ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته و این میزان از پایان سال ۲۰۲۰ تا کنون دو سوم افزایش داشته است.

«پیتر اسمیت» مدیر امور سیاسی و قانونی در موسسه ملی انرژی می‌گوید: «بیش از دو میلیون خانوار انگلیسی تاخیر در پرداخت قبض‌های برق داشته و این موضوع باعث نگرانی شدید است».

وی اضافه کرد: هزینه قبض‌ها طی یک سال تقریبا دو برابر شده و ما هنوز همه پیامدهای افزایش‌های اخیر در قیمت‌ها را لمس نکرده‌ایم.

این در حالی است که «جرمی هانت» وزیر امور مالی انگلیس روز دوشنبه گذشته خبر داد که برنامه‌های دولت این کشور برای کاهش بار قبض‌های برق و گاز بر دوش شهروندان انگلیسی کم می‌شود.

وی اضافه کرد که این کاهش حمایت به دلیل بار سنگینی است که بر بودجه دولت داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید