جولان دوباره کرونا در آمریکا / موارد بستری افزایش یافت
کد خبر: 19843

جولان دوباره کرونا در آمریکا / موارد بستری افزایش یافت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا از افزایش نگران کننده موارد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این کشور خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از یاهونیوز، این مرکز روز جمعه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد برغم روند کاهشی ابتلا به آنفلوانزا طی هفته منتهی به بیست و چهارم دسامبر، میانگین روزانه موارد بستری بیماران کرونایی در این کشور به طور نگران کننده‌ای رو به افزایش گذاشته است.

میانگین موارد بستری بیماران کرونایی در آمریکا روز پنجشنبه به ۴۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید که نسبت به دو هفته پیش، ۴.۲ درصد رشد داشت.

همچنین، در یک هفته گذشته، میانگین روزانه پذیرش بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌های آمریکا به ۵ هزار و ۱۲۵ مورد رسیده است که در مقایسه با دو هفته پیش، ۹ درصد افزایش یافته است.

متخصصان آمریکایی می‌گویند هرچند که انتظار نمی‌رود تعداد مبتلایان و موارد بستری کرونا در این کشور همچون زمستان سال گذشته بشود ولی به همه مردم توصیه می‌شود با توجه به افزایش مسافرت‌ها و میهمانی‌ها در تعطیلات سال نو میلادی، همه نوزادان بالای ۶ ماه و همه گروه‌های سنی دیگر واکسن یادآور کرونا تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، مقام‌های آمریکایی چهارشنبه گذشته اعلام کردند که با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین، واشنگتن در حال بررسی تدابیر احتیاطی جدید درباره ورود مسافر از این کشور آسیایی است.

بلومبرگ به نقل از مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان منتشر نشود، نوشت: دولت نگران افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین است و تردیدهایی درباره شفافیت این کشور در انتشار اطلاعات مربوط به گسترش کووید-۱۹ دارد.

این مقام‌ها گفتند که در حال مشاوره با کارشناسان بهداشتی و شرکای بین‌المللی خود هستند و تدابیر احتیاطی جدید در مورد سفر از مقصد چین را بررسی می‌کنند.

در ادامه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که آزمایش کرونا را برای ورود مسافران چینی اجباری کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید