سید حسن نصرالله: حاج قاسم سرباز ولایت بود / گفته بودند سکته مغزی کرده‌ام! الحمدالله سلامتی برقرار است+ ویدئو
کد خبر: 19969

سید حسن نصرالله: حاج قاسم سرباز ولایت بود / گفته بودند سکته مغزی کرده‌ام! الحمدالله سلامتی برقرار است+ ویدئو

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانش به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: این مراسم را برای بزرگداشت دو فرمانده بزرگ خودمان و محور مقاومت برگزار کرده ایم.

به گزارش خودکارنیوز، سیدحسن نصرالله گفت: امیدواریم سال جدید، سال خیر و گشایش برای ملت لبنان و همه ملت‌های منطقه باشد. پس از آنچه در رسانه‌های اسرائیلی و کشورهای خلیج فارس درباره وضع جسمانی من گفته شد، به شما اطمینان می‌دهم و می‌گویم هیچ جای نگرانی نیست.

وی با خوشامدگویی به حضار گفت: با توجه به شایعاتی که در رسانه‌های اسرائیلی و برخی از رسانه‌های کشورهای خلیج فارس مبنی بر اینکه دچار سکته مغزی شدم یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدم؛ باید بگویم هیچ جای نگرانی نیست. من حدود سی سال است که در ناحیه شُش‌ها حساسیت دارم و حتی زمانیکه برادرمان سید عباس شهید شد من به خاطر این حساسیت در بستر بودم. برادران به خوبی این را می‌دانند. معمولا وقتی این حساسیت رخ می‌دهد من از منبر رفتن و سخنرانی پرهیز می‌کنم و روز جمعه به خاطر ابتلا به حساسیت و سرماخوردگی مجبور به لغو سخنرانی شدم.

سید حسن نصرالله افزود: به مناسبت سومین سالگرد شهادت دو فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، بار دیگر به امام خامنه‌ای و مقامات جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده نیروهای سپاه پاسداران که به همراه حاج قاسم شهید شدند و نیز به مرجعیت دینی در نجف، ملت عراق و برادران مان در بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت و خانواده شهید ابومهدی المهندس تسلیت و تبریک می‌گویم. تردیدی نیست که شخصیت حاج قاسم، ممتاز و منحصر بفرد بود و همواره بر اساس دستورات رهبری عمل می‌کرد.

 

حاج قاسم در عمل نشان داد سرباز ولایت بود

سید حسن نصرالله گفت: حاج قاسم همواره به رهبری حکیم، شجاع، مدیر و مدبر و مشرف بر همه عرصه‌های جهانی یعنی حضرت امام خامنه‌ای دام ظله الشریف متکی بود. آنچه را حاج قاسم در راهبردها، کلیات، دستورات و رویکردهای اساسی اش انجام می‌داد، ارشادات و رهنمودها و ضوابط و حد و مرزهای مد نظر حضرت امام خامنه‌ای بود. من به صفات شخصی ایشان باز می‌گردم. حاج قاسم همانگونه که در وصیت نامه اش نوشته و همانگونه نیز زندگی کرده بود، ژنرال ولایت نبود بلکه سرباز ولایت بود و این را در وصیت نامه اش نیز متذکر شده بود و وصیت کرده بود روی سنگ مزارش هم درجه‌هایی نظیر سرلشکر و ژنرال و سپهبد و غیر ننویسند و فقط بنویسند سرباز ولایت قاسم سلیمانی. او در عمل هم در زمان حیاتش، اینطور زندگی کرد. حاج قاسم همواره در همه میدان‌های مقاومت حضور داشت. متاسفانه عده‌ای همچنان تلاش می‌کنند اینطور جلوه دهند که گروه‌های فلسطینی فقط ابزاری در دست جمهوری اسلامی ایران و وابسته به آن هستند. اما به هیچ وجه اینطور نیست. جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ، مهم، توانمند و تاثیرگذار در منطقه است و می‌تواند به ملت‌های مظلوم و مستضعف منطقه کمک کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، نقش زیادی در قدرت گرفتن گروه‌های مقاومت و در دادن امید و روحیه در شرایط سخت و بحران‌ها داشت. او این کار را با دیدارها و حضور مستقیم در جبهه‌ها و خط مقدم انجام می‌داد؛ بنابراین در طول ۲۰ سال گذشته، حاج قاسم حلقه اتصال محور مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حاج قاسم سلیمانی در طول دو دهه، با دو نسخه از برنامه آمریکا در منطقه با قدرت برخورد کرد و آن‌ها را ناکام گذاشت و ترامپ به همین علت، حاج قاسم و ابومهدی المهندس را به شهادت رساند. باید از این موضوع درس عبرت بگیریم و برای مقابله با نسخه سوم برنامه آمریکا در منطقه آماده باشیم. هدف آمریکا تسلط بر منطقه و کنترل منابع نفت و گاز و منابع طبیعی منطقه و نیز تصمیم‌سازی سیاسی در منطقه است.

سید حسن نصرالله گفت: شهید سلیمانی و بقیه فرماندهان و شهدا با نخستین نسخه خاورمیانه جدید آمریکا در لبنان و فلسطین مقابله کردند. یازده سپتامبر، به اجرای طرح آمریکا برای ورود به افغانستان و عراق و نزدیک شدن به ایران و سوریه کمک کرد. اگر جنگ اسرائیل علیه لبنان موفق می‌شد، علیه سوریه ادامه پیدا می‌کرد، اما چنین چیزی رخ نداد و در اینجا شهید سلیمانی حضور داشت. سوریه و ایران در برابر فشارهای آمریکا ایستادگی کردند و مقاومت عراق، عملیات برجسته‌ای علیه نیروهای آمریکایی داشت، تا اینکه آمریکا در سال ۲۰۱۱ از منطقه عقب نشینی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت عراق، آمریکا را شکست داد و این کشور را به عقب نشینی از عراق وادار کرد که در اینجا نقش شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس برجسته بود و به این صورت، چهره منطقه تغییر کرد.

سید حسن نصرالله گفت: کسانی که مقاومت را در عراق آغاز کردند، گروه‌ها و جریان‌های عراقی بودند که شهید سلیمانی در تمرین و برنامه‌ریزی برای آن‌ها در کنار ابومهدی المهندس نقش داشت. اگر سوریه ایستادگی نمی‌کرد و اراده مقاومت در عراق نبود و اگر شهید سلیمانی و عماد مغنیه نبودند، آمریکا منطقه را اشغال می‌کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا در دومین نسخه برنامه خود در منطقه، می‌خواست همه چیز را نابود کند، تا واشنگتن به عنوان ناجی به منطقه بازگردد. شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در اینجا هم حضور داشتند و در تحولاتی که از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۲۰ یعنی در زمان شهادت‌شان رخ داد، به طور گسترده ایفای نقش کردند. شهید سلیمانی در سراسر محور منطقه حضور داشت و شهید المهندس در عراق ایفای نقش می‌کرد. در نهایت، دومین نسخه برنامه آمریکا هم ناکام ماند و آمریکا در به زانو درآوردن ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطینیان شکست خورد.

حاج قاسم حمایت معنوی، فکری و لجستکی از مقاومت عراق به عمل آورد

سیدحسن نصرالله افزود: این درست نیست که کسی بگوید این ایران بود که آمد و مقاومت را به عراق آورد. کسانی که مقاومت را در عراق آغاز کردند خود عراقی‌ها اعم از رهبران و علما و جریان‌ها بودند که من نمی‌خواهم وارد اسامی آن‌ها شوم و به همه آن‌ها احترام می‌گذارم. جمهوری اسلامی از این گرایش و رویکرد حمایت کرد. حاج قاسم حمایت معنوی و فکری و لجستیک و آموزشی و هماهنگی و ایجاد ارتباط به عمل آورد. حضور حاج ابومهدی المهندس نیز در کنار حاج قاسم سلیمانی حضور قوی و کارساز بود. او در خفا نقش هماهنگ کننده اساسی میان گروه‌های مقاومت را از سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ ایفا می‌کرد. وقتی از نقش مقاومت در عراق و شکست طرح‌های آمریکا صحبت می‌کنیم حاج قاسم و ابومهدی با قدرت حضور داشته اند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنچه در جهان عرب از تونس گرفته تا سوریه رخ داد، باعث وحشت متحدان آمریکا در منطقه شد و آمریکا از آن‌ها برای ویران کردن منطقه استفاده کرد. برنامه آمریکا در منطقه، دو شکست بزرگ و تاریخی خورد. به همین علت ترامپ، می‌خواست ضربه شدیدی به محور مقاومت بزند. بدترین چیزی که آمریکا از آن در دومین نسخه برنامه‌اش با نام خاورمیانه جدید از آن استفاده کرد، طایفه‌گرایی و اندیشه‌های تکفیری بود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بدون شک دولت آمریکا از قبل، طرح ترور شهید قاسم سلیمانی را بررسی کرده بود و برای تحقق اهداف مشخص، اقدام به این کار کرد. نخستین هدف دولت آمریکا، در هم شکستن محور مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: یکی از اهداف آمریکا از ترور شهید قاسم سلیمانی، تحقق خواست اسرائیل و دور کردن خطر از این رژیم بود. اما امروز شاهد آن هستیم که در سه سال گذشته، خون بر شمشیر پیروز شد. مراسم تشییع بسیار گسترده شهید قاسم سلیمانی و حضور عظیم و تاریخی ملت ایران، تولد دوباره انقلاب اسلامی بود و شهید سلیمانی به یک نماد برای همه ایرانی‌ها و همه ملت‌های منطقه تبدیل و نتایج برعکس خواست آمریکا محقق شد. این‌ها نتایج شهادت حق است.

سیدحسن نصرالله گفت: محور مقاومت با خون پاک شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و با این شهادت عظیم، قدرتمند شد.

دیدگاه تان را بنویسید