شکست آمریکا در هفتمین تلاش برای انتخاب رییس مجلس نمایندگان
کد خبر: 20016

شکست آمریکا در هفتمین تلاش برای انتخاب رییس مجلس نمایندگان

هفتمین رأی‌گیری برای انتخاب کوین مک‌کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شکست انجامید.

به گزارش خودکارنیوز، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند هفتمین رأی‌گیری برای انتخاب کوین مک‌کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شکست انجامید.

 رأی‌گیری قبلی انجام شده بود و  در آن«حکیم جفریز» رهبر اقلیت دموکرات ۲۱۲ رأی و «کوین مک‌کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه ۲۰۱ رأی کسب کردند

دلیل ششمین شکست مک‌کارتی، رأی ۲۰ نماینده جمهوری‌خواه به «بایرون دونالدز» عضو راست‌گرای افراطی این حزب در مجلس نمایندگان عنوان شده بود.

این شکست‌ها با تمسخر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همراه شده است. بایدن بامداد پنجشنبه ضمن درخواست از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان برای پایان دادن به تفرقه خود، گفت این درگیری آشفته بر سر ریاست فقط چهره آمریکا را مخدوش می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد که تأخیر در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان، باعث می‌شود که متحدان و دشمنان آمریکا اینگونه فکر کنند که واشنگتن هنوز از آشوب حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره، رها نشده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت اگر جنگ داخلی بین جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ادامه یابد، ممکن است غیرمنتظره‌ترین نامزد و حتی یک تازه‌کار به ریاست این نهاد انتخاب شود.

دیدگاه تان را بنویسید