سازمان ملل کمک‌های نقدی هفتگی به افغانستان را قطع کرد
کد خبر: 20070

سازمان ملل کمک‌های نقدی هفتگی به افغانستان را قطع کرد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: به دنبال ممنوعیت کار زنان در موسسات خارجی کمک نقدی 40 میلیون دلاری هفتگی به افغانستان قطع شده است.

به گزارش خودکارنیوز، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ممنوعیت کار زنان در مؤسسات داخلی و خارجی را ضربه‌ای بر ظرفیت‌های کمک‌رسانی برای حدود 28 میلیون نفر دانست.

گریفتس که قرار است به زودی به کابل سفر کند، افزود: در صورتی که ممنوعیت کار زنان لغو نشود، کمک‌های سازمان ملل ادامه نخواهد داشت.

 وی تصریح کرد: «بدون کار زنان، ما نمی‌توانیم برای افرادی که در واقع هدف اولیه کمک‌های بشردوستانه برای زنان و دختران هستند، کمک ارایه کنیم.»

هر چند این مقام ارشد سازمان ملل گفته است که تمایل دارد درباره راه‌حل‌های مشکل اشتغال زنان در افغانستان گفتگو کند، اما این موضوع می تواند به بن‌بست بین سازمان ملل و طالبان در حال ایجاد است که می‌تواند منجر به قطع میلیاردها کمک در درازمدت شود.

این سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال ممنوعیت کار زنان در موسسات خارجی کمک های نقدی به کابل تا اطلاع ثانوی قطع شده است. 

پیش از این سازمان ملل به صورت هفتگی 40 میلیون دلار به صورت نقد به طالبان برای ساماندهی بازار افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در این کشور کمک می‌کرد.

پس از دستور طالبان برای ممنوعیت کار زنان در مؤسسات غیردولتی داخلی و خارجی، چندین سازمان امدادرسان فعالیت‌های‌شان را متوقف کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید