انگلیس گران‌ترین کشور اروپایی برای زندگی
کد خبر: 20212

انگلیس گران‌ترین کشور اروپایی برای زندگی

داده‌های آماری نشان می‌دهد که انگلیس با توجه به مشکلات عمیق اقتصادی و مالی در این کشور، گران‌ترین سرزمین اروپایی برای زندگی بشمار می‌رود.

 

به گزارش خودکارنیوز، تحقیقات صورت گرفته در انگلیس، آلمان، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، یونان و ایتالیا حاکیست که قیمت مواد خوراکی مانند نان و شیر، در کنار بهای افسارگسیخته سوخت، بلیت قطار و سایر اقلام ضروری در جزیره نسبت به سایر کشورهای اروپایی گران‌تر است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط شبکه خبری اسکای، هزینه‌های جاری زندگی، مواد غذایی و سرگرمی در انگلیس رکورد می‌زند. طبق تحقیقات صورت گرفته، پر کردن سبد مواد غذایی با ۱۷ کالای اساسی در ایتالیا حدود معادل ۴۸.۸۲ پوند هزینه دارد که حدود ۲۰ پوند ارزان تر از انگلیس است.

با این حال، وقتی صحبت از قیمت رفت و آمد به میان می‌آید، یونان بالاترین هزینه سوخت را در بین همه کشورها دارد. از نظر کرایه قطار، آلمان گران‌ترین و پس از آن فرانسه، اسپانیا و انگلیس هستند.

در انگلیس هزینه‌های افسارگسیخته زندگی به بازنشستگان هم فشار قابل توجهی را وارد کرده است. طبق تحقیقات انجمن بازنشستگی انگلیس حداقل درآمد سالانه مورد نیاز برای یک بازنشسته از ۱۰ هزار و ۹۰۰ پوند در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ هزار و ۸۰۰ پوند در سال ۲۰۲۲ رسیده که ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. این میزان برای یک زوج بازنشسته نیز از ۱۶ هزار و ۷۰۰ پوند به ۱۹ هزار و ۹۰۰ پوند معادل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

یافته‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نشان می‌دهد با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی به سر می برند و تورم به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است، اما اقتصاد انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت نسبت به سایر کشورهای گروه هفت قرار دارد.

طبق برآورد این نهاد بین‌المللی تولید ناخالص داخلی انگلیس قرار است در سال جدید میلادی ۰.۴ درصد کاهش یابد و سال بعد (۲۰۲۴) فقط ۰.۲ درصد رشد کند. این درحالیست که اکثر کشورهای گروه هفت طبق برآورد صورت گرفته رشد اقتصادی اندکی را تجربه خواهند کرد.

اقتصاد انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی وارد دوره رکود شده است. نرخ تورم به ۱۰.۷ درصد رسیده که بالاترین حد در نزدیک به ۴ دهه گذشته است. اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس چندی پیش با بیان اینکه کشور وارد یک دوره طولانی رکود شده درباره چالش‌های اقتصادی دو سال آینده هشدار داد. وی در یک نشست خبری اعلام کرد که انگلیس با یک رکود "بسیار چالش برانگیز" مواجه است و خانواده‌ها روزهای سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی کرده که نرخ تورم به دلیل بالا بودن بهای انرژی طی ماه‌های آینده در محدوده ۱۰ درصد می‌ماند و سال ۲۰۲۴ به محدوده ۲ درصد باز می‌گردد.

نشریه اکونومیست هم در گزارشی وضع موجود اقتصاد انگلیس را یک بحران مزمن نامیده که با خروج این کشور از اتحادیه اروپا تشدید شده است. در این گزارش می‌خوانیم ؛ انگلیس در یک بلاتکلیفی ۱۵ ساله گرفتار شده است. این کشور تمایل دارد خود را به عنوان یک مکان پویا و بازار آزاد تصور کند، اما اقتصادش از بسیاری کشورهای ثروتمند دنیا عقب است. به نوشته اکونومیست یک حفره عمیق در اقتصاد بریتانیا ریشه دوانده و خروج از اتحادیه اروپا اوضاع را بدتر کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید