گفت‌وگوی سالیوان و نتانیاهو درباره عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 20401

گفت‌وگوی سالیوان و نتانیاهو درباره عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد و با او درباره احتمال دستیابی به موفقیت با عربستان سعودی در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خودکارنیوز، جیک سالیوان روز چهارشنبه به منظور گفت‌وگو با مسئولان دولت جدید رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی اعلام کردند که هدف از این سفر، بررسی سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی در قبال مسئله فلسطین، ایران و اقدامات صورت گرفته در راستای عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «نتانیاهو و سالیوان درباره تعمیق توافق‌نامه ابراهام و احتمال دستیابی به موفقیت با عربستان سعودی در زمینه عادی سازی روابط گفت‌وگو کردند».

سالیوان روز گذشته پس از ورود به فلسطین اشغالی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد. هرتزوگ در این دیدار سالیوان را دوست بزرگ رژیم صهیونیستی خواند.

بنیامین نتانیاهو قبل از اینکه بتواند کابینه‌اش را تشکیل دهد، در اظهارنظری درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی گفته بود که عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان نقطه پایانی بر درگیری اعراب و رژیم اشغالگر قدس است و صلح با عربستان سعودی به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد.

نتانیاهو اواخر آذر وعده داده بود، روابط رسمی با عربستان را دنبال خواهد کرد و از آمریکا خواست تعهد خود به عربستان را تقویت کند.

پیشتر عادل الجبیر وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد»

دیدگاه تان را بنویسید