دستگیری تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی در ایام جام جهانی ۲۰۲۲
کد خبر: 20531

دستگیری تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی در ایام جام جهانی ۲۰۲۲

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری ۱۱ نفر در فضای مجازی که به تبلیغ سایت‌های شرط بندی در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ می پرداختند، خبر داد.

 

به گزارش خودکارنیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند کانال و گروه تلگرامی و دریافت مبالغ زیادی وجه، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۱۰ کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از ۲ میلیون نفر دنبال کننده دارند، برخی کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می کنند.

 

معظمی گودرزی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند ۱۱ نفر از افراد اصلی گرداننده این کانال ها و گروه های تلگرامی را شناسایی و پس از تشریفات قضائی این افراد را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

 

وی بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی و پیش‌بینی در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می کنند.

 

وی به شهروندان توصیه کرد از کاربران به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خود داری کنند. شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و دیگر جرائم اینترنتی با مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

محموله بزرگ بلورجات قاچاق در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک محموله بلورجات قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در یک انبار کالا خبر داد.

 

سرهنگ هدایت بهرامی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا مأموران انتظامی این پلیس با انجام کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی از انتقال و تخلیه محموله بلورجات به یک انبار کالا واقع در خیابان رجایی تهران با استفاده خودروهای باربری مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 

وی افزود: ماموران با بررسی موضوع و استفاده از شگردهای پلیسی انبار کالا را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی از این انبار کالا بازدید کردند.

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه مالک کالا در این رابطه شناسایی و دشتگیر شد افزود: در بررسی پلیسی مشخص شد که محموله ۲ دستگاه تریلی شب گذشته به این مکان منتقل و در ادامه ماموران، به دست آوردند کالاهای موجود در انبار کالا نیز فاقد مجوزهای قانونی و مدارک گمرکی است.

 

وی ابراز داشت: در بررسی از این مکان، ۹۲۴ کارتن لوازم بلورجات شامل پارچ، لیوان و قندان قاچاق کشف و کلیه کالاهای کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

 

دستگیری عامل نزاع و درگیری در غرب تهران

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری یکی از عاملان نزاع دسته جمعی در محله گیشا خبر داد.

 

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در محله گیشا بررسی موضوع در دستور کار مرکز عملیات پلیس اطلاعات قرار گرفت.

 

وی افزود :با تلاش های شبانه روزی ماموران مخفیگاه متهم در غرب تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازرسی از این مکان ۲ قبضه سلاح سرد از نوع قمه کشف شد.

 

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات پلیس تهران گفت : در این رابطه پرونده ای تشکیل و متهم اصلی نزاع دسته جمعی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه تلاش یرای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد بیان کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

پایان راه موبایل قاپان حرفه ای

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موتورسوار موبایل قاپ و شناسایی پنج مال باخته خبر داد.

 

سرهنگ حسین مافی گفت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده ابوسعید توسط موتورسواران، تیمی از افسران مجرب کلانتری ۱۱۲ ابو سعید جهت دستگیری متهمان در سطح حوزه فعال شدند.

 

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری بصورت نامحسوس در حال گشتزنی بوده که همراهی راکبان یک موتورسیکلت فاقد پلاک و پلاک مخدوشی را مشاهده کردند، افزود: با زیر نظر گرفتن موتورسیکلت ها متوجه می شوند یکی از آنها قصد موبایل قاپی از شهروندی را دارد که بلافاصله طرح مهار سارقان عملیاتی شد.

 

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تصریح کرد: با توقف موتورسیکلت ها، متهم ۲۱ ساله که سابقه دار بوده و به تازگی از زندان آزاد شده اند دستگیر شد.

 

سرهنگ مافی توضیح داد: متهمان هنگام دستگیری با استفاده از سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شده که اقتدار پلیس متهمان خلع سلاح و به کلانتری برای پی جوئی های انتظامی انتقال یافتند.

 

دستگیری سارقان لوازم خودرو در تهران

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق حرفه ای لوازم خودرو حین سرقت و کشف لوازم سرقتی خبر داد.

 

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: به دنبال چندین فقره سرقت لوازم خودرو توسط یک دستگاه خودرو سواری پراید در محله خانی آباد و محله های اطراف دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه ماموران گشت زنی های هدفمند را در نقاط جرم خیز افزایش دادند، افزود: ماموران حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پراید با همان مشخصات که راننده داخل خودرو آماده حرکت بوده و سرنشین در حال سرقت از داخل خودرو پارک شده بود مشاهده می کنند و سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی متهمان غافلگیر و قبل از هرگونه اقدامی دستگیر می شوند.

 

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی داخل خودرو متهمان تعدادی لوازم سرقتی اعم از سه عدد باکس بزرگ و ۲ دستگاه ضبط خودرو با مارک های مختلف که ساعاتی قبل سرقت کرده بودند، کشف شد و متهمان ۴۰ و ۴۵ ساله به جرم خود و سرقت لوازم خودرو اعتراف کردند و مال باختگان نیز شناسایی شدند.

 

رمزگشایی از ۲۰ پرونده سرقت منزل

سرپرست سرکلانتر دوم پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سارقان منزل حین سرقت در شهرک قدس خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعترف کردند.

 

سرهنگ عبدالرضا محمدی بیان داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در مجتمع مسکونی در شهرک قدس تیم عملیات کلانتری این محل سریعا جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه ماموران به محض حضور در محل مشاهده کردند تعداد یک نفر با صورت های پوشیده از مجتمع خارج و سوار بر خودروی سواری دنا با سه سرنشین شده و از محل متواری شدن.

 

وی افزود: سریعا وارد عمل شده و با اعلام مشخصات خودروی متهمان به سایر واحدهای گشتی و اجرای طرح مهار در یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای پس از شلیک چند تیر هوایی خودرو متوقف و ۲ متهم دستگیر و ۲ نفر از متهمان متواری شد.

 

سرپرست سرکلانتر دوم پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودروی متهمان یک دستگاه تلفن همراه تعداد زیادی آلات و ادوات سرقت کشف و متهمان ۲۶ و ۳۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در غرب با همدستی یکدیگر و ۲۰ فقره سرقت مشابه معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

دیدگاه تان را بنویسید