اصابت موشک به کشتی باری ترکیه در «خرسون»
کد خبر: 20584

اصابت موشک به کشتی باری ترکیه در «خرسون»

رسانه‌ها از حمله موشکی به یک فروند کشتی باری ترکیه در شهر بندری «خرسون» در جنوب اوکراین خبر دادند.

به گزارش خودکارنیوز، اصابت موشک به یک کشتی باری متعلق به ترکیه در بندرشهر «خرسون» در جنوب اوکراین باعث آتش سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک فروند کشتی باری  ترکیه در شهر بندری خرسون در جنوب اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت. به دنبال این حمله موشکی، این کشتی آتش گرفت.  

شرکت امنیت دریایی «آمبری» اعلام کرده که موشک روز سه شنبه به کشتی ترکیه‌ای «توزلا» اصابت کرد و باعث آتش سوزی شد. تصاویر ویدئویی نیز شعله‌های آتش را در اتاق فرمان کشتی نشان می‌دهد. این کشتی از فوریه ۲۰۲۲ در این بندر گیر افتاده بود. منابع کشتیرانی اعلام کردند که ۱۲ فروند کشتی ترکیه‌ای در بنادر اوکراین از جمله در خرسون محبوس شده‌اند و تحت پوشش قرارداد غلات با میانجیگری سازمان ملل نیستند. تاکنون هیچکس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. به گفته منابع مطلع، این حمله موشکی هیچ تلفات یا جراحت جانی درپی نداشته است.

چندی قبل وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خروج نیروهای خود را از کرانه غربی رودخانه دنیپر اوکراین را به اتمام رسانده است.

 «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین  با بیان اینکه خروج نیروهای روس از منطقه خِرسون تصمیم وزارت دفاع روسیه بود، اظهار داشت: «علی‌رغم این عقب‌نشینی، خرسون بخشی از خاک روسیه است و این وضعیت تغییر نخواهد کرد.»

روسیه و اوکراین در ماه جولای توافقنامه‌های جداگانه‌ای را برای ایجاد مسیری در دریای سیاه و هموار شد. صادرات غلات از سه بندر اوکراین و همینطور انتقال محموله‌های کود و غلات روسیه امضا کردند. وزارت دفاع روسیه  در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت ضمانت‌های امنیتی از کی‌یف، مشارکت مسکو در توافق صادرات غلات ادامه پیدا کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است، به لطف ترکیه و سازمان ملل متحد، اخذ ضمانت‌های کتبی از اوکراین در قبال توافق غلات میسر شد

دیدگاه تان را بنویسید