تداوم مداخله‌جویی‌های آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از اغتشاشات در ایران
کد خبر: 20591

تداوم مداخله‌جویی‌های آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از اغتشاشات در ایران

در تداوم مداخله جویی‌های آمریکا در امور داخلی ایران، این بار اعضای مجلس نمایندگان این کشور قطعنامه‌ای که همبستگی و حمایت واشنگتن از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران را اعلام می‌کند، تصویب کرد.

به گزارش خودکارنیوز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) با ۴۲۰ رأی موافق و ۱ رأی مخالف قطعنامه‌ای را تصویب کردند که حمایت و همبستگی واشنگتن از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران را اعلام می‌کند.

کاخ سفید نیز در تداوم دخالت در امور داخلی ایران از آغاز اغتشاشات با پشتیبانی از ناآرامی‌ها، وعده واهی حمایت از اغتشاشگران را داده و مدعی تعهد دولت جو بایدن در این زمینه است.

آمریکا تمام تمرکز خود را بر حمایت از این نا آرامی‌ها گذاشته به طوریکه کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید پیشتر در سخنانی اغتشاشگران را معترضان مسالمت جو خواند و ادعا کرد: آمریکا عمیقا نگران تشدید سرکوب معترضان مسالمت جو در ایران است.

دولت دموکرات بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران همچنان سیاست‌های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز به بهانه حقوق بشر، تحریم‌هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

دولت بایدن اگرچه اعلام کرده که هدفش تغییر نظام ایران نیست اما از آغاز تحولات داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، همسو با مخالفان تهران عمل کرده و در واقع، پشت چهره اپوزیسیون به بهانه برآورده شدن خواسته‌های آنان به اسم مردم ایران، پنهان شده است.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب و آمریکا هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

دیدگاه تان را بنویسید