آمریکا به کشورهای خاورمیانه در مورد دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه هشدار می‌دهد
کد خبر: 20657

آمریکا به کشورهای خاورمیانه در مورد دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه هشدار می‌دهد

دولت آمریکا به وسیله یک مقام ارشد در وزارت خزانه‌داری خود به کشورهای خاورمیانه در مورد هرگونه تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه هشدار خواهد داد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از رویترز، مقام ارشد تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در سفر هفته آینده به خاورمیانه به کشورها و شرکت‌ها هشدار خواهد داد که در صورت انجام تجارت با نهادهای مشمول محدودیت‌های آمریکا، ممکن است دسترسی به بازار آمریکا را از دست بدهند. به طور خاص ایران و روسیه هدف تحریم‌های وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا هستند.

«برایان نلسون» معاون وزیر در امور تروریسم و اطلاعات مالی، از 29 ژانویه تا 3 فوریه به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر خواهد کرد و با مقامات دولتی و همچنین سران شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به اجرای سیاست های تهاجمی خود در حوزه تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

این اداره هشدار داد: افراد و موسساتی که در حوزه‌های قضایی مجاز فعالیت می‌کنند، به دلیل انجام تجارت با نهادهای تحریم‌شده یا عدم انجام بررسی‌های لازم در معرض خطر از دست دادن بالقوه دسترسی به بازارهای ایالات متحده هستند. نلسون گفته در این سفر در مورد «جنگ روسیه در اوکراین» و همچنین «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه» با شرکای آمریکا صحبت خواهد کرد.

سفر این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به ترکیه درحالی صورت می‌گیرد که دو کشور اختلافاتی هم دارند. ترکیه تهاجم روسیه را محکوم کرده و پهپادهای مسلح به اوکراین فرستاده است. در عین حال، با تحریم های غرب علیه روسیه مخالف است و روابط نزدیکی با مسکو و کی‌یف، همسایگان خود در دریای سیاه دارد. در همین حال ایالات متحده ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه سیتکی آیان تاجر برجسته ترکیه و شبکه شرکت‌هایش اعمال کرد و او را متهم کرد که به‌عنوان «تسهیل‌کننده فروش نفت و پول‌شویی» به نمایندگی از ایران عمل می‌کند.

در مورد امارات نیز، واشنگتن مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه شرکت‌های مستقر در امارات به دلیل فرار از تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرده و روز پنجشنبه هم یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات را به دلیل حمایت از شرکت روسی واگنر، که در اوکراین می‌جنگد، تحریم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید