شرکت فرانسوی «آلستوم» پروژه راهبردی اتصال بندر فاو عراق به ترکیه را اجرایی می‌کند
کد خبر: 20709

شرکت فرانسوی «آلستوم» پروژه راهبردی اتصال بندر فاو عراق به ترکیه را اجرایی می‌کند

وزارت حمل و نقل عراق پروژه اتصال خطوط راه آهن میان بندر فاو و ترکیه را در بودجه سال جاری گنجاند که بخشی از پروژه کریدور «کانال خشک» به شمار می‌رود.

 

به گزارش خودکارنیوز به نقل از الفرات، «جواد الشویلی»، مدیر روابط عمومی و رسانه‌ شرکت راه آهن عراق گفت: خط راه آهنی که بندر فاو را به ترکیه وصل خواهد کرد، 2 هزار و 200 کیلومتر طول خواهد داشت.

 

الشویلی افزود: این خط ارتباطی شامل خط راه آهنی برای انتقال مسافران و کالاها و نیز اتوبانی برای حرکت کامیون‌ها و لوله‌های گاز می شود.

 

وی اظهار داشت: این پروژه توسط «آلستوم (Alstom)» به عنوان یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی که در حال حاضر در زمینه صنعت حمل‌و‌نقل ریلی فعالیت می‌کند، اجرایی خواهد شد همچنین کارایی و فایده اقتصادی این پروژه و انتخاب بهترین مسیر برای اتصال بندر فاو به مرزهای ترکیه توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شده است.

 

این مقام عراقی تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم به شمار می‌رود که بازتاب مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت که حلقه اتصال میان آسیا و اروپاست همچنین این پروژه با ساخت اتوبانی مخصوص حرکت کامیون‌ها در خارج از شهرها موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

 

الشویلی با بیان اینکه طرح راه آهن بغداد-فلوجه که از سال 2019 میلادی به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شده بود، طی روزهای آتی از سر گرفته خواهد شد، گفت: این خط، یکی از خیوط اساسی و مهم است و مردم شهر فلوجه خواهان افتتاح آن در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

دیدگاه تان را بنویسید