پس لرزه های بالون چینی؛ درخواست از بایدن و معاونش برای استعفا
کد خبر: 20856

پس لرزه های بالون چینی؛ درخواست از بایدن و معاونش برای استعفا

نماینده جمهوریخواه عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ورود بالون چینی به حریم هوایی آمریکا،گفت: روایت ورود بالون جاسوسی چین تایید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس معاون او باید استعفا دهند.

به گزارش خودکارنیوز،  تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نوشت: درخواست جو ویلسن برای استعفای بایدن و کاملا هریس به دنبال نابودی بالون چینی توسط جنگنده آمریکایی در ایالت کارولینای جنوبی که ویلسن به نمایندگی از آن در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد، مطرح شده است.

این بالون نظارتی بدون سرنشین، قبل از ورود به آمریکا و طی مسیر از ایالت ایداهو به سواحل شرقی، در هفت روز گذشته از طریق کانادا در آلاسکا به پرواز در آمده بود.

ویلسن در توئیتی نوشت: نمایش فاجعه آمیز بالون جاسوسی چین، به روشنی خانواده های آمریکایی را از آلاسکا تا کارولینای جنوبی تهدید کرد و تایید می کند که بایدن و هریس باید استعفا دهند.

وی همچنین گفت: درخواست من برای استعفای آنها در آگوست ۲۰۲۱ به دلیل خروج و عقب نشینی فاجعه آمیز از افغانستان و ایجاد فضایی امن برای تروریست ها برای حمله به خانواده های آمریکایی، معتبر بود.

قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی افزود: درخواست من در سال ۲۰۲۱ که رئیس مجلس نمایندگان نانسی پلوسی یک دموکرات بود و اکنون در سال ۲۰۲۳ که رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی یک جمهوریخواه است، سیاسی نیست. این موضوع که کدام حزب بر مسند قدرت است ارتباطی با خانواده های آمریکایی ندارد زیرا اولین ملاک یک رهبر، صرف نظر از حزبی که به آن تعلق دارد، باید توانایی آن باشد و متاسفانه بایدن و هریس شکست خورده اند.

 مقام های آمریکایی پنجشنبه گفتند در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین هستند که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است، اما پنتاگون تصمیم گرفته به دلیل خطرات و احتمال آسیب دیدن مردم، آن را ساقط نکند.

کشف این بالون چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا، سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور به چین را به تعویق انداخت. یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد حضور بالون چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا، نقض آشکار حاکمیت ملی آمریکا است.

کشف و ساقط کردن این بالون تنش روابط آمریکا و چین را افزایش داده است. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت که ایالات متحده "اطمینان بسیار بالایی" دارد که این یک بالون چینی در ارتفاع بالا برای جمع آوری اطلاعات بر فراز سایت‌های حساس پرواز می‌کرد.

دیدگاه تان را بنویسید