سناتور آمریکایی: چین سعی دارد عامدانه آمریکایی‌ها را مسموم کند
کد خبر: 21057

سناتور آمریکایی: چین سعی دارد عامدانه آمریکایی‌ها را مسموم کند

یک سناتور آمریکایی گفت که چین با اجتناب از توقف زنجیره تامین فنتانیل، عامدانه مردم آمریکا را مسموم می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، جونی ارنست، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت: چینی‌ها پیش‌ماده را به مکزیک می‌فروشند و سپس کارتل‌های مکزیک فنتانیل تولید کرده و آن را در ایالات متحده پخش می‌کنند.

ارنست که اخیراً به همراه هیئتی از کنگره آمریکا به مکزیک سفر کرده بود، گفت که باور دارد مواد سازنده فنتانیل با تایید مستقیم حزب کمونیست چین به مکزیک می‌رسند.

او گفت: من فکر می‌کنم که چینی‌ها عامدانه مردم آمریکا را مسموم می‌کنند و طبیعتاً در حل این مشکل به ما کمکی نخواهند کرد.

این سناتور جمهوری‌خواه گفت: اینکه رقیبی مانند چین جوامع ما را مسموم می‌کند بسیار نگران‌کننده است، پس باید مردم آمریکا را آگاه کنیم. ما باید با همتایان مکزیکی خود همکاری کنیم تا کارتل‌های مواد مخدر و چینی‌ها را عقب بنشانیم. نباید جوانانمان را به خاطر این همه‌گیری فنتانیل از دست بدهیم.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا از دولت چین خواسته تا شبکه‌های زنجیره تامین فنتانیل را از بین ببرد. مقامات آمریکایی می‌گویند که چین سردمدار صادرات مواد اولیه ساخت فنتانیل است که حجم زیادی از این صادرات به مکزیک می‌رود.

آنه میلگرام، مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا سال گذشته گفت: بین شرکت‌های شیمیایی چینی و کارتل‌های مکزیک ارتباطی وجود دارد.

این اداره در سال ۲۰۲۲ محموله‌ای از فنتانیل را کشف کرد که برای کشتن تمامی مردم آمریکا کافی بود، یعنی بیش از ۵۰ میلیون قرص و بیش از ۴۵۰۰ کیلوگرم پودر فنتانیل.

دیدگاه تان را بنویسید