شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد
کد خبر: 21198

شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای تحریم‌ها علیه یمن را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش خودکارنیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز چهارشنبه به وقت محلی، با تصویب قطعنامه‌ای تحریم‌ها علیه یمن را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کرد. 

اعضای شورای امنیت  به اتفاق آرا، قطعنامه ۲۶۷۵ (۲۰۲۳) را تصویب کردند که تحریم‌های یمن را تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ تمدید می‌کند.

شورای امنیت در  قعطنامه خود همچنین  ماموریت هیات کارشناسان کمیته تحریم ذیل قطعنامه ۲۱۴۰  را تمدید کرده است.

بر اساس این قطعنامه، ممنوعیت‌های مسافرتی و مسدودسازی دارایی‌ها که علیه اشخاص و نهادهای خاص در یمن اعمال شده‌اند به مدت ۹ ماه تمدید شدو

پیش نویس این قطعنامه را انگلیس و ایرلند ارائه کردند و هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن و دیگر مقامات مرتبط سازمان ملل در امور یمن، پیش از رای گیری، در نشستی غیرعلنی توضیحاتی درباره اوضاع یمن به اعضای شورای امنیت ارائه کردند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

دیدگاه تان را بنویسید