اتحادیه اروپا ۲۱.۵ میلیارد یورو از دارایی افراد و شرکت‌های روس را مسدود کرده است
کد خبر: 21248

اتحادیه اروپا ۲۱.۵ میلیارد یورو از دارایی افراد و شرکت‌های روس را مسدود کرده است

دیدیه ریندرز» کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تاکنون ۲۱.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های افراد و شرکت‌های روسی را مسدود کرده است.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از تاس، ریندرز جمعه در بروکسل به خبرنگاران افزود: دارایی‌های مسدود شده متعلق به اولیگارش‌ها و شرکت‌های تحت تحریم است.

وی ادامه داد که اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد تا دارایی‌های بیشتری را یافته و مسدود کند و چارچوبی حقوقی برای انتقال این دارایی‌ها به اوکراین ایجاد کند.

 

به گفته ریندرز، اتحادیه اروپا با جدیت تلاش می‌کند تا دارایی‌های بیشتری از بانک مرکزی روسیه را نیز پیدا کرده و مسدود کند.

 

اتحادیه اروپا از بهار ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را مشمول تحریم‌ها قرار داده است.

 

این در حالی است که بلومبرگ گزارش داد، بروکسل از محل نگه‌داری یا سرمایه‌گذاری ۸۶ درصد از همه دارایی‌های روس‌ها در اتحادیه اروپا اطلاعی ندارد.

 

به همین دلیل، اتحادیه اروپا عملا قادر نیست که این پول‌ها را مصادره و به اوکراین منتقل کند.

 

سرویس حقوقی اتحادیه اروپا هفته گذشته در گزارشی برآورد کرد که در مجموع ۲۵۸ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه مشمول تحریم شده است اما اتحادیه اروپا فقط ۳۶.۴ میلیارد دلار یعنی فقط ۱۴ درصد از کل این دارایی‌ها را شناسایی کرده است.

 

این سرویس حقوقی به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا برای یافتن ذخایر ارز خارجی و طلای روسیه در بانک‌های اتحادیه با گروه هفت و سایر شرکای بین‌المللی خود همکاری کند.

 

همچنین، سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست، در راستای اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید