تل‌آویو، ایران را عامل اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا دانست+ ویدئو
کد خبر: 21281

تل‌آویو، ایران را عامل اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا دانست+ ویدئو

پس از بیرون انداخته شدن هیأت رسمی رژیم صهیونیستی از نشست افتتاحیه اتحادیه آفریقا، تل‌آویو، ایران را به دست داشتن در این اقدام متهم کرد.

به گزارش خودکارنیوز، رژیم صهیونیستی، شامگاه شنبه، به بیرون انداخته شدن هیأت صهیونیستی از نشست افتتاحیه اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا واکنش نشان داد.

هیأت رژیم صهیونیستی که روز گذشته، به‌صورت پنهانی وارد نشست اتحادیه آفریقا شده بود، توسط نیروهای امنیتی اتحادیه بیرون انداخته شد. هیأت صهیونیستی مدعی شده بود برای حضور در جلسه افتتاحیه نشست اتحادیه آفریقا دعوت داشته؛ اما با این حال، اعضای هیأت نتوانستند این ادعای خود را اثبات کنند و در نتیجه از نشست، بیرون انداخته شدند.

بنا بر گزارش شامگاه شنبه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «لایر هیر» سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اخراج هیأت صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا، ایران را متهم کرد. او مدعی شد که «بار-لی» دیپلمات صهیونیست اخراج‌شده از اتحادیه آفریقا ناظر رسمی مأمورشده از سوی تل‌آویو بوده که کارت ورود با خود به همراه داشته است.

هیر با اتهام‌زنی به دو کشور آفریقایی گفت: «ناراحت‌کننده است دیدن اتحادیه آفریقایی که اسیر چند کشور افراطی مانند الجزایر و آفریقای جنوبی شده؛ کشورهایی که ایران آن‌ها را کنترل می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه افزود که کشورهای آفریقایی بایست با این اقدامات که به ادعای او به اتحادیه آفریقا و کل قاره آفریقا آسیب می‌رساند، مخالفت کنند.

 رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی را به صورت یکجانبه به عنوان عضو ناظر این اتحادیه معرفی کرد. این اقدام مورد مخالفت شدید چند کشور آفریقایی از جمله الجزایر قرار گرفت. پس اعتراض کشورهای آفریقایی، اتحادیه آفریقا در ماه فوریه سال گذشته میلادی تصمیم عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را به تعویق انداخت.

اتحادیه آفریقا در جریان سی و پنجمین نشست خود که در آدیس آبابا برگزار شد، پیشنهاد کرد که عضویت تل‌آویو در این اتحادیه به تعویق بیفتد تا کمیته‌ای متشکل از ۷ رئیس جمهور این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

دیدگاه تان را بنویسید