عمان حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای اسرائیلی گشود
کد خبر: 21421

عمان حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای اسرائیلی گشود

رژیم صهیونیستی از عمان به خاطر گشودن حریم هوایی خود برای عبور هواپیماهای این رژیم تشکر کرد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرگزاری "شهاب" وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه دربیانیه ای از عمان به خاطر صدور اجازه عبور هواپیماهای شرکت های صهیونیستی از آسمان خود تشکر کرد و این اقدام را یک تصمیم تاریخی عنوان کرد.
دراین بیانیه آمده است: پس از تلاش ها و تماس های بسیار، امروز عمان اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی را از آسمان خود صادر کرد و عربستان نیز به این موافقت می پیوندد.
براساس اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام مسقط به کاهش دو ساعتی زمان سفر به مقاصد آسیایی و کاهش بهای بلیط این مقاصد منجر می شود.
سازمان هواپیمایی عمان روز پنجشنبه با در توئیتر از کشودن حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت هایی خبر داد که شرایط مورد نظر عمان را رعایت کنند.
سازمان هواپیمایی عمان، این اقدام را مطابق با معاهده شیکاگو و سازمان هوانوردی بین المللی ایکائو و تبعییض قائل نشدن میان شرکت های هواپیمایی غیرنظامی دانست.
"الی کوهن" وزیر خارجه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با سایت "I۲۴" در این باره گفت که به زودی اخبار جدیدی مبنی بر ملحق شدن کشورهای عربی و اسلامی جدید به قطار عادی سازی روابط با این رژیم منتشر خواهد شد.
کوهن تصریح کرد که فقط درباره کشورهای آفریقایی صحبت نمی‌کند، بلکه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و خاور دور نیز می‌توانند به توافق عادی‌سازی با رژیم اسرائیل بپیوندند.
رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان " توافقنامه‌های ابراهیم" نام برد و به دنبال این امر مغرب و سودان نیز به جرگه آنها پیوستند.

دیدگاه تان را بنویسید