اولیانوف: مسئله «غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران» حل و فصل شده است
کد خبر: 21602

اولیانوف: مسئله «غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران» حل و فصل شده است

دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به ادعاهای چند روز پیش رسانه‌های غربی نوشته مسئله «غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران» حل شده است.

به گزارش خودکارنیوز، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرده ادعاهای مربوط به کشف مواد هسته‌ای غنی‌شده تا ۸۴ درصد در ایران حل شده است. 

اولیانوف در توییتر نوشت: «مسئله "غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران" با موفقیت حل و فصل شده است. دیگر چیزی برای گمانه‌زنی‌های بیشتر وجود ندارد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که روز سه‌شنبه رویترز بخش‌هایی از مفاد آن را منتشر کرد گفته بود در حال انجام رایزنی‌هایی با ایران درباره منشأ ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی کشف‌شده در تأسیسات هسته‌ای فردو است.

در گزارش آژانس اتمی تصریح شده ایران طی نامه‌ای در روز ۲۰ فوریه درباره وجود ذرات اورانیوم ۸۳.۷ درصدی در فردو گفته که ممکن است «نوساناتی ناخواسته در سطح غنی‌سازی» اتفاق افتاده باشد.

اشاره آژانس اتمی به گزارشی از وبگاه شبکه خبری بلومبرگ است که چند روز پیش مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم ۸۴ درصد در ایران پیدا کرده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده‌های سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار بر تهران ارزیابی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی بعد از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

دیدگاه تان را بنویسید