ترامپ: ایران از چین خطرناک‌تر است
کد خبر: 21706

ترامپ: ایران از چین خطرناک‌تر است

رئیس جمهور سابق آمریکا با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مدعی شد زمانی که از ریاست جمهوری کنار رفت، تهران خواستار توافق با واشنگتن بود.

به گزارش خودکارنیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که ایران از چین خطر بیشتری برای واشنگتن و جهان دارد.

ترامپ در مصاحبه با خبرنگار روزنامه «واشنگتن اگزمینر» گفت: «چین کشوری است که نمی‌خواهد نابود شود. ولی عده‌ای آنقدر دیوانه هستند که نابود شدن برایشان اهمیتی ندارد».

بر این اساس، وی با تکرار ادعاهای دروغین نخ‌نماشده علیه تهران، اظهار داشت: «می‌گویند که ایران در آینده سلاح اتمی جدیدی را خواهد داشت که نباید می‌داشت. وقتی که من [از ریاست جمهوری] رفتم، آنها برای توافق التماس می‌کردند».

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «چون در آن زمان ما آنها را در موقعیتی قرار داده بودیم که مجبور به پذیرش توافق بودند. ما می‌توانستیم توافقی انجام دهیم که برای همه از جمله خودشان بسیار خوب باشد».

ترامپ ادامه داد: «ولی اکنون آنها در حال دستیابی به سلاح اتمی هستند. پس وقتی که می‌پرسی آیا چین خطرناک‌تر از ایران است، من در این گزاره شک دارم».

پیش از این نیز «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل و «کالین کال» معاون وزیر دفاع این کشور ضمن اشاره به آماده‌سازی واکنش به غنی‌سازی ادعایی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران، مدعی شدند که زمان گریز هسته‌ای ایران به ۱۲ روز رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید