انفجار بمب در عراق جان ۸ نفر را گرفت
کد خبر: 21767

انفجار بمب در عراق جان ۸ نفر را گرفت

انفجار بمب و درگیری مسلحانه در استان دیالی عراق منجر به جان باختن شماری از شهروندان این کشور شد.

به گزارش خودکارنیوز، رسانه‌های عراق بامداد امروز سه شنبه از انفجار بمب در منطق الشاخه واقع در شهرستان المقدادیه استان دیالی خبر دادند که تلفات جانی داشته است.

خبرگزاری واع عراق گزارش داد که در اثر آن هفت نفر از شهروندان این کشور جان خود را از دست داده‌اند و شماری نیز به بیمارستان عمومی مقدادیه منتقل شده اند.

روزنامه القدس العربی به نقل از منابع امنیتی و شاهدان عینی امروز سه شنبه نوشت که بعد دنبال این انفجار، عناصر مسلح در این شهرستان شروع به تیراندازی کرده و طی آن، هشت نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری «السومریه» تأکید کرد که در این حمله یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی یک خودرو منفجر شد و بعد از انفجار نیز تیراندازی صورت گرفت. منابع خبری تأکید کرده‌اند که تحقیقات درباره حادثه ادامه دارد و تدابیر شدید امنیتی در منطقه برقرار شده است.

یک منبع عراقی هم به اسپوتنیک اعلام کرد: بر اثر انفجار بمبی که یک خودرو را هدف قرار داد و به دنبال آن تیراندازی افراد ناشناس به کسانی که در محل حادثه در روستای «الهزینیه» در استان دیالی بودند، شماری جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی محل حادثه را به محاصره خود درآوردند و دست به جستجوی گسترده عاملان این جنایت زدند.منبع مذکور تاکید کرد: مشخص نیست که آیا این حمله تروریستی است یا به علت اختلافات و نزاعات عشایری است.

سید عمار الحکیم، رهبر جنبش جریان ملی حکمت عراق در بیانیه‌ای جان باختن این افراد را به خانواده ها و بستگان آن‌ها تسلیت گفته و خواستار رسیدگی به این موضع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید