وزیر خارجه عربستان: آماده گفتگو با ایران هستیم
کد خبر: 21775

وزیر خارجه عربستان: آماده گفتگو با ایران هستیم

وزیر خارجه عربستان روز سه شنبه گفت ریاض آماده گفتگو با ایران است.

انتشار ساعت 9 و 2به گزارش خودکارنیوز، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی که چند رسانه عربی از جمله روسیه الیوم آن را منتشر کردند، گفت کشور متبوعش برای گفت‌وگو با ایران آماده است.

 

وی در عین حال ادعا کرد که توافق هسته‌ای با ایران، یک توافق‌‌ ایده آل محسوب نمی‌شود و باید نگرانی کشورهای همجوار هم در آن مد نظر قرار بگیرد.

 

بن فرحان در ضمن چین را یکی از بزرگترین متحدین تجاری ریاض توصیف کرد و با این حال روابط ریاض با واشنگتن را هم خیلی خوب دانست.

 

در رابطه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم ضمن اذعان به وجود گفتگو و مذاکره در این رابطه ادعا کرد، هنوز زمان برای پرداختن به مسئله بازگشت زود به نظر می‌رسد.

 

وزیر خارجه سعودی در رابطه با مسئله فلسطین هم گفت: در صورتی که مسئله فلسطین حل نشود با احتمال خشونت‌های بیشتر مواجه هستیم.

 

وی بدون اشاره به پیشرفت خزنده کشورش به سوی سازش با رژیم صهیونیستی ادعا کرد موضع ریاض در قبال مسئله فلسطین شفاف بوده و همانا ثبات و امنیت فلسطینیان است.

 

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین درباره روابط با دولت سوریه گفت: زمینه‌هایی برای گفت‌وگو‌ با سوریه، برای بازگشت این کشور به جهان عرب وجود دارد، اما هنوز پرداختن به این مسئله خیلی زود است.

دیدگاه تان را بنویسید