آغاز مجدد حملات موشکی روسیه به اوکراین/ انفجار در چند شهر
کد خبر: 21817

آغاز مجدد حملات موشکی روسیه به اوکراین/ انفجار در چند شهر

حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌ها و تاسیسات انرژی اوکراین از صبح امروز پنجشنبه بار دیگر آغاز شده و در چندین منطقه از این کشور از جمله‌ کی‌یف، خارکیف و اودسا اصابت موشک‌ها به تاسیسات انرژی و وقوع انفجار متعدد گزارش شده است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از روزنامه گاردین،‌ از ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه هشدار حملات هوایی در سراسر اوکراین به صدا در آمده است.

صفحه توییتر رسمی روزنامه کی‌یف ایندیپندنت اندکی بعد از شنیده شدن صدای انفجار در چندین شهر و منطقه اوکراین از جمله کی‌یف، خارکیف، لویو، اودسا، دنیپروپتروفسک، ترنوپیل و کروووهراد خبر داد و تاکید کرد که وقوع این انفجارها هنوز از طرف منابع رسمی تایید نشده است.

روزنامه گاردین به نقل از فرماندار منطقه اودسا نوشت: در یک حمله موشکی، چندین موشک به تاسیسات انرژی شهر بندری اصابت کرده که موجب قطعی برق شده است. به گفته این مقام منطقه‌ای مناطق مسکونی نیز بر اثر این حمله آسیب دیده‌اند اما تلفانی گزارش نشده است.

همچنین فرماندار منطقه خارکیف نیز اعلام کرد که این شهر مورد اصابت ۱۵ حمله قرار گرفته که زیرساخت‌های انرژی از جمله اهدافی هستند که موشک به آن‌ها برخورد کرده است.

گاردین ادامه داد: گزارش‌ها از حمله موشکی به شهر مرکزی دنیپرو و چندین منطقه دیگر در اوکراین وجود دارد.

یک رسانه اوکرانی نیز از شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف پایتخت اوکراین و شهر سامی خبر داد. شهردار کی‌یف نیز وقوع انفجار در این شهر را تایید کرده است.

در همین رابطه ماکسیم تاکر خبرنگار روزنامه تایمز -چاپ لندن- با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود نوشت: برخاستن دود از نیروگاه برق حرارتی کی‌یف صبح امروز پس از حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، از دنیپور تا لویو.

دیدگاه تان را بنویسید