تیراندازی در هامبورگ آلمان دست‌کم ۷ کشته به جا گذاشت+ ویدئو
کد خبر: 21843

تیراندازی در هامبورگ آلمان دست‌کم ۷ کشته به جا گذاشت+ ویدئو

در پی تیراندازی در ساختمانی در شهر هامبورگ آلمان دست‌کم ۷ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خودکارنیوز، رسانه‌های آلمان بامداد جمعه گزارش دادند در پی تیراندازی در یک کلیسای متعلق به «شاهدان یهوه» در شهر هامبورگ آلمان دست‌کم ۷ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری آلمان (DPA) گزارش داده در این تیراندازی چندین نفر کشته شده‌اند. پلیس آلمان هم در بیانیه‌ای گفته که «عملیات گسترده‌ای» در منطقه «آلستردورف» در هامبورگ که از شهرهای شمال آلمان است در جریان است.

روزنامه بیلد آلمان گزارش داده این تیراندازی ساعت ۲۱ به وقت محلی رخ داد و در جریان آن، دست‌کم یک نفر در یک مکان مذهبی که احتمالاً ساختمان متعلق به «شاهدان یهوه» بوده شروع به تیراندازی کرد.

پلیس اعلام کرد گمان می‌رود ضارب جزو کشته‌شدگان این حادثه باشد. به گفته پلیس، جسد بی‌جان یک فرد پیدا شده که گمان می‌رود عامل حمله باشد. تحقیقات برای مشخص کردن تعداد ضاربان ادامه دارد.

روزنامه بیلد آلمان شمار افرادی که زخمی شده‌اند را ۲۵ نفر گزارش داد. یک سخنگوی پلیس گفته که چندین خیابان بسته شده و به مردم اطلاع داده شده از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند.

سخنگوی پلیس گفته تا کنون اطلاعات موثقی درباره انگیزه عامل این جنایت در دست نیست. پلیس همچنین از مردم خواست از شایعه‌پراکنی و یا انتشار گمانه‌زنی‌های بدون سند خودداری کنند.

یک شاهد عینی در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت: «۱۲ گلوله شلیک شد...بعد از آن ما دیدیم که عده‌ای را داخل کیف‌های سیاه می‌برند.»

آلمان در سال‌های اخیر چندین بار صحنه تیراندازی‌هایی بوده است. در فوریه سال ۲۰۲۰ یک راست‌گرای افراطی ۱۰ نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند و پنج نفر دیگر را زخمی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید