حضور 200 هزار نفر در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو
کد خبر: 21886

حضور ۲۰۰ هزار نفر در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو

ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای دهمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش خودکارنیوز،  ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای دهمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونستی خبر دادند که دست کم 200 هزار نفر در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو مشارکت کرده‌اند.

خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد دست کم 50 هزار نفر در شهر حیفا در تظاهرات علیه نتانیاهو حضور داشتند.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

IMG_20230312_103214

اخیراً «هرتزی هالوی»، رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در پشت درهای بسته در خصوص نافرمانی نظامیان ارتش و توسعه دامنه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو تاکید کرد که وضعیت بسیار خطرناک است و اگر‌ آن‌ها نتوانند راه‌حلی برای این بحران بیابند، ارتش و (اسرائیل) با دوراهی سختی مواجه خواهند شد.

وی خواستار دور نگه داشتن ارتش از بازی‌های سیاسی و اختلافات اجتماعی شد و گسترش دامنه  امتناع از انجام خدمت نظامیان صهیونیست را سقوط و آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

دیدگاه تان را بنویسید