آمریکا سفیر روسیه را احضار کرد
کد خبر: 21981

آمریکا سفیر روسیه را احضار کرد

آمریکا سفیر روسیه را در اعتراض به اقدام جنگنده روس در سرنگون کردن پهپاد «ام کیو-9» آمریکا بر فراز دریای سیاه احضار کرد.

به گزارش خودکارنیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که در بالاترین سطوح در حال تعامل مستقیم با روس‌ها هستیم تا اعتراض شدید خود را به رهگیری غیرحرفه‌ای ناایمن (جنگنده روس) را ابراز کنیم.

وی در ادامه گفت: «سفیر روسیه را به وزارت خارجه فرا خوانده‌ایم تا این پیام را به وی ابلاغ کرده و سفیر آمریکا در مسکو نیز این پیام را به وزارت امور خارجه روسیه تحویل خواهد داد».

شامگاه سه‌شنبه سانحه‌ای برای یک فروند پهپاد «ام کیو-۹ ریپر» ساخت آمریکا بر فراز دریای سیاه رخ داده و طی آن این هواپیمای بدون سرنشین با یک جنگنده روسیه برخورد کرده و این پهپاد به داخل دریا سقوط کرده است

منابع نظامی غربی به «خبرگزاری فرانسه» گفتند که این  «حادثه» مربوط به پرواز پهپاد ریپر آمریکا بر فراز دریای سیاه است. این منطقه با فعالیت شدید نظامی ناتو در نزدیک خطوط جنگ اوکراین مواجه است.

به گفته فرماندهی آمریکا در اروپا، اوایل صبح امروز یک جنگنده  «سوخو-۲۷» روسیه یک فروند پهپاد ریپر نیروی هوایی ایالات متحده را در ماموریتی بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد، اما در این ماموریت هواپیمای روسی با پهپاد برخورد کرد و باعث سقوط پهپاد به داخل دریای سیاه شد. 

کاخ سفید در این باره این حادثه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان این سانحه قرار گرفته است.  سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده که رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای روسیه باعث سقوط پهپاد ام کیو-۹ شد.

این در حالی است که روسیه بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی در منطقه و امکان محاسبات نظامی اشتباه هشدار داده است. مقامات روسی گفته‌اند که با توجه به سیر تحولات در اوکراین، روسیه و کشورهای غربی وارد جنگی نیابتی شده‌اند و این ممکن است به جنگ مستقیم تبدیل شود.

دیدگاه تان را بنویسید