مسئولان در نیویورک برای تظاهرات بعد از دستگیری ترامپ آماده می‌شوند
کد خبر: 22134

مسئولان در نیویورک برای تظاهرات بعد از دستگیری ترامپ آماده می‌شوند

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده مسئولان در نیویورک در حال آماده شدن برای تظاهرات‌ بعد از دستگیری رئیس‌جمهور سابق این کشور هستند.

به گزارش خودکارنیوز، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده مقام‌های مجری قانون در این کشور در حال آماده شدن برای ناآرامی‌های احتمالی بعد از صدور کیفرخواست برای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هستند. 

 

واشنگتن‌پست با گزارش این خبر نوشت طی روزهای آینده احتمالاً ترامپ در دادگاهی در منطقه «منهتن» نیویورک متهم خواهد شد و مسئولان آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های خود برای مقابله با تظاهرات‌ها در مناطقی مانند نیویورک، آتلانتا و فلوریدا هستند.

 

برخی گزارش‌ها حاکی است دادستان‌ها در منطقه «منهتن» نیویورک در حال انجام بررسی‌های لازم برای صدورکیفرخواست علیه ترامپ به دلیل دستکاری اسناد تجاری جهت پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ هستند. 

 

ترامپ که ممکن است به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود که متهم شناخته می‌شود این اتهامات را رد کرده و مدعی شده که این اقدامات با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شوند. 

 

واشنگتن‌پست نوشته یک دادگاه در حال بررسی این موضوع است اما هنوز هیچ تصمیمی اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه علیه ترامپ کیفرخواست صادر می‌کند یا خیر و در صورت تصمیم به متهم کردن ترامپ این اقدام کی انجام خواهد گرفت.

 

در نیویورک، مقام‌های مجری قانون و دادگاهی در حال اندیشیدن تدابیر امنیتی و لجستیکی لازم برای حاضر شدن ترامپ در نخستین جلسه دادگاه خود هستند. 

 

واشنگتن‌پست نوشته انتظار می‌رود این مقام‌ها علاوه بر این در حال بررسی روش‌‌های مدیریت تظاهرات‌های احتمالی در اطراف ساختمان دادگاهی که ترامپ باید در آن حاضر شود هستند. 

 

این روزنامه با استناد به توییت خبرنگار سی‌بی‌اس نوشته نشانه‌های موجود در بیرون از ساختمان این دادگاه این آمادگی‌ها را نشان می‌دهند. خبرنگار سی‌بی‌اس فیلمی را منتشر کرده که آوردن حصارهای آهنی به اطراف این دادگاه برای نصب را نشان می‌دهد. 

 

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود به واشنگتن‌پست گفت مسئولان در نیویورک در حال حاضر متوجه هیچ تهدید جدی نشده‌اند. مسئولان محلی عصر دوشنبه برای گفت‌وگو درباره برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با برگزاری این دادگاه جلسه تشکیل دادند اما به آنها اطلاعات مشخصی درباره زمان احتمالی طرح اتهام علیه ترامپ داده نشده است. 

 

یک منبع مطلع دیگر هم به واشنگتن‌پست گفت احتمال می‌رود از روز سه‌شنبه حضور نیروهای پلیس در اطراف ساختمان دادگاه تشدید شود. 

دیدگاه تان را بنویسید