پاشینیان: پیمان صلحی با جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد
کد خبر: 22211

پاشینیان: پیمان صلحی با جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد

نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که کشورش به پیمان صلح با جمهوری آذربایجان متعهد است.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه دیروز کابینه دولت گفت که دولت او به رغم ادامه محاصره کریدور لاچین توسط باکو و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه الهام علی‌اف، متعهد به امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان است.

 پاشینیان از اظهارات اخیر علی اف مبنی بر اینکه ارمنستان باید شرایط جمهوری آذربایجان را بپذیرد و با انجام تعیین مرز‌ها طبق شرایط جمهوری آذربایجان موافقت کند، در غیر این صورت معاهده صلحی وجود نخواهد داشت، انتقاد کرد.

نخست وزیر ارمنستان گفت: «نمی توان از این اظهارات غیر از یک اقدام تجاوزکارانه علیه جمهوری ارمنستان و نقض فاحش توافقات حاصل شده در بالاترین سطح برداشت کرد».

او همچنین ادعای باکو مبنی بر اینکه ارمنستان یک کشور تک قومی است و هیچ اقلیت ملی ندارد را رد کرد.

پاشینیان تصریح کرد: «اولاً، چنین فرمول‌بندی‌هایی مداخله فاحش در امور داخلی جمهوری ارمنستان است؛ نه تنها اقلیت‌های ملی در ارمنستان وجود دارند، بلکه در مجلس ملی جمهوری ارمنستان نیز نماینده داشته و دارای اختیاراتی هستند».

 

او همچنین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد. این پیمان صلح بر اساس بیانیه‌های رسمی مشترک تصویب‌ شده و در بالاترین سطوح خواهد بود. تنش جدیدی در کار نخواهد بود! جامعه بین‌الملل باید قویاً از چنین روایتی حمایت کند.

دیدگاه تان را بنویسید