فرمانده سنتکام: یک ایران هسته‌ای خاورمیانه را «یک‌شبه و برای همیشه» تغییر خواهد داد
کد خبر: 22213

فرمانده سنتکام: یک ایران هسته‌ای خاورمیانه را «یک‌شبه و برای همیشه» تغییر خواهد داد

ژنرال مایک اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز دوشنبه گفت دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خاورمیانه را یک شبه و برای همیشه تغییر خواهد داد.

به گزارش خودکارنیوز، ژنرال کوریلا در یک جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت، سنتکام ۴۰ سال پیش با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و رقابت راهبردی با اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد.

 

به گفته او، «ایران همچنان در کانون توجه است. ما اکنون با گروه‌های افراطی خشونت‌گرایی نبرد می‌کنیم که ایالات متحده، منافع‌مان، و منطقه را تهدید می‌کنند.»

 

ژنرال کوریلا بازدارندگی در برابر جمهوری اسلامی ایران، مقابله با سازمان‌های افراطی خشونت‌گرا، و رقابت راهبردی با چین و روسیه را اولویت‌های کنونی سنتکام دانست و نظام نظام حاکم بر ایران را «عمده‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه» خواند.

 

فرمانده سنتکام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «پیشرفت‌های سریع توانایی نظامی ایران» گفت که جمهوری اسلامی با هزاران موشک بالستیک و کروز دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی و همچنین بزرگ‌ترین و تواناترین نیروی پهپادی در خاورمیانه است.

 

به گفته ژنرال کوریلا، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به گسترش بی‌ثباتی و تهدید شرکای ایالات متحده در خاورمیانه می‌کنند.

 

فرمانده سنتکام در ادامه گفت: «ایران همچنان به غنی‌سازی و ذخیره‌کردن اورانیوم [در سطحی] بالاتر از آنچه برای مصارف تجاری نیاز دارد، ادامه می‌دهد. ایران می‌تواند بسیار سریع‌تر از دو سال پیش اورانیوم غنی‌سازی کند.»

 

ژنرال کوریلا هشدار داد: «یک ایران دارای سلاح هسته‌ای خاورمیانه را یک‌شبه و برای همیشه تغییر خواهد داد.»

 

او افزود به موازات تداوم اقدامات بی‌ثباتگرانه جمهوری اسلامی در منطقه، ایالات متحده همچنان به مقابله با سازمان‌های افراطی خشونت‌گرا ادامه می‌دهد.

 

فرمانده سنتکام در بخش‌های دیگری از سخنانش به اقدامات ایالات متحده برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در آسیای میانه و خاورمیانه پرداخت.

دیدگاه تان را بنویسید