لفاظی دو مقام ارشد نظامی آمریکا علیه ایران/ نگرانی از پیامدهای اتحاد روسیه و چین برای منافع کاخ سفید
کد خبر: 22362

لفاظی دو مقام ارشد نظامی آمریکا علیه ایران/ نگرانی از پیامدهای اتحاد روسیه و چین برای منافع کاخ سفید

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و وزیر دفاع این کشور بار دیگر به جوسازی و تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش خودکارنیوز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت چین و روسیه توان آن را دارند که منافع آمریکا را تهدید کنند، اما جنگ با آنها حتمی یا قریب الوقوع نیست.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در ادامه به تکرار ادعاهای واهی و نخ‌نماشده علیه ایران پرداخت و مدعی شد ایران گام‌هایی برای توسعه توانمندی‌هایش با هدف تولید سلاح هسته‌ای را اتخاذ کرده است و منطقه را به بی‌ثباتی تهدید می‌کند.

وی ادعا کرد: گزینه‌های متعددی را در صورت اقدام ایران برای تولید سلاح هسته‌ای تدارک دیده‌ایم.

این ادعاها و لفاظی‌ها در حالی است که جمهوری اسلامی ایران عضو پایبند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مقررات بین‌المللی است و بازرسان آژانس هم به‌طور مستمر بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز آن نظارت دارند و از آن سوی دیگر رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه و نامحدود آمریکا صدها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد که تهدیدی بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

از سوی  دیگر وزیر دفاع آمریکا هم مدعی شد که توانمندی‌های نظامی روسیه کاهش یافته به همین سبب به ایران و کره شمالی متوسل شده است.

لوید آستین ادعا کرد: هنوز به حمله صورت‌گرفته به پایگاه آمریکا در سوریه پاسخ نداده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید